Google Analytics IV - Nastavenia, ktoré by mal mať každý účet

Google Analytics 4 (GA4) je pokročilý analytický nástroj, ktorý využíva asi každý, kto má s online marketingom nejaké skúsenosti.. Avšak jeho maximálny potenciál dokážete využiť iba vtedy, ak je váš účet správne nastavený. V tomto článku vám preto predstavíme odporúčané nastavenia, ktoré by ste mali implementovať na každom účte GA4.

1. Doba uchovávania údajov (Data Retention)

Predvolená doba uchovávania údajov v GA4 je nastavená na 2 mesiace. To znamená, že v sekcii „Explorations“ budete mať prístup iba k údajom z posledných dvoch mesiacov. A pokiaľ chcete robiť pokročilejšiu analýzu dát za dlhšiu dobu, je nutné túto dobu predĺžiť až na 14 mesiacov.

2. Filtrovanie internej návštevnosti

Ak vy alebo váš developer, často navštevujete webovú stránku, je vysoko pravdepodobné, že vaša návštevnosť má skreslené dáta. Rovnako vám vašu návštevnosť, môžu skreslovať aj pluginy na cookielišty (napríklad Cookiebot). Preto vám každý mesiac v rovnaký deň vyskočí priama návštevnosť, a vy neviete prečo.

3. Vylúčenie nechcených odkazových zdrojov

Platobné brány ako PayPal alebo Stripe môžu skresliť atribúciu zdrojov návštevnosti, pretože sa môžu zobrazovať ako zdroj prenosu. A potom vám pri vyhodnocovaní návratnosti kanálov spadajú nákupy pod tieto domény. Preto nezabudnite tieto zdroje v nastaveniach dátového streamu vylúčiť.

4. Nastavenie konverzii

Každá marketingová aktivita musí mať jasne definovaný svoj cieľ. Preto nazbudnite tieto ciele identifikovať a aj nastaviť v GA4 ako kľúčové udalosti (napr. nákup, odoslanie formulára) a nastaviť ich ako konverzie. To vám umožní lepšie sledovať úspešnosť vašich marketingových kampaní. Nezabudnite používateľ konzistentné názvy pre udalosti a parametre na uľahčenie analýzy a orientácie v účte.

5. Správa dát a súlad s GDPR

Pre lepšie sledovanie správania používateľov prostredníctvom rôznych zariadení nezabudnite zapnúť Google Signály. Pomocou tejto funkcie dokáže systém GA4 lepšie identifikovať používateľa pri používaní viacerých zariadení (cross-device tracking).

Zber dát za posledných pár rokov podľahla viacerým reguláciám (Zákon o elektornickej komunikácii, GDPR a nakoniec aj nariadenie DMA). Preto nezabudnite ani na správne nastavenie Consent Mode na správu používateľského súhlasu. Na Consent sme sa v BigWay pozreli podrobnejšie tu.

7. Prepojenie s ďalšími nástrojmi Google

Nakoniec nezabudnite ani na prepojenie vášho GA4 účtu s ďalšími nástrojmi ako Google Ads, aby ste získali podrobné údaje o výkonnosti kampaní, alebo Search Console aby ste sledovali dáta z organického vyhľadávanie v jednom rozhraní.

Správne nastavenie účtu v Google Analytics IV vám umožní získať presnejšie údaje, lepšie reporty a hlbšie pochopenie správania používateľov na vašej stránke. Pomocou vyššie uvedených nastavení môžete efektívnejšie vyhodnocovať úspešnosť vášho online podnikania. Ak by ste si predsalen so správnym nastavením Google Analytics IV predsalen nevedeli pomôcť alebo by ste sa radi poradili, v BigWay vám radi pomôžeme.

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram