Marketingová agentúra BigWay logo

Ako sa zmení podnikanie po Koronakríze? Pripravte sa na zmenu trhu, nové trendy a nových zákazníkov

Posledné týždne priniesli do našej spoločnosti zmeny, ktoré nečakal nikto. Ak sme chceli zachrániť naše podnikanie, museli sme sa veľmi rýchlo prispôsobiť. Už teraz je viac než jasné, že keď sa ekonomika znova "nakopne" budeme musieť byť pripravení na úplne nový trh a nový typ zákazníkov.

Podnikanie v čase Koronavírusu a nástupu ekonomickej krízy

Rýchly nástup pandémie a začiatok ekonomickej krízy nám znova potvrdil, že v podnikaní prežijú iba tí, ktorí sa dokážu rýchlo prispôsobiť. Kto dokázal upraviť svoje podnikanie, mohol profitovať aj v tejto neľahkej situácii. Nie vždy je však úprava zabehnutých procesov jednoduchá. Kreatívne, no zároveň analytické myslenie bolo veľmi dôležitou súčasťou transformácie množstva produktov a služieb. Niektoré značky to podchytili na výbornú, iné doslova pohoreli.
Mať svoj vlastný E-shop nebolo nikdy dôležitejšie. Kvôli karanténnym opatreniam boli kamenné prevádzky zo dňa na deň úplne ochromené. Až na špecifické výnimky bol online predaj tou jedinou možnosťou. Do veľkej miery to trvá až do teraz. Pred vypuknutím pandémie bola u nás stále veľká časť populácie voči predaju cez internet skeptická. Ľudia neboli v takej miere zvyknutí nakupovať na E-shopoch. Chceli si produkt vyskúšať, obzrieť si ho a ich dôvera v online platby bola veľmi slabá. Súčasná situáciu prinútila nakupovať online aj túto skupinu zákazníkov a tí čo s tým problém nemali, využívajú nákupy cez E-shopy ešte výraznejšie.
Podnikanie v čase korony predaj na E-shope
Rúška a dezinfekčné mydlá idú na dračku. Azda jediné firmy, ktorým táto situácia „prospela“ sú predajne a e-shopy so zdravotníckym materiálom, liekami či produktami na podporu imunity. Tieto značky hlásia nárast tržieb až v štvorciferných číslach (1000% a viac). Takmer vypredané sklady a katastrofálnu pripravenosť štátu využila vo svoj prospech aj firma Zornica. Ich pohotová reakcia a rýchla zmena výrobných kapacít na nedostatkový tovar im prinesie v týchto ekonomický ťažkých časoch tak žiadanú hotovosť. Postupne sa k nej pripájajú aj ďalšie firmy avšak vďaka svojej rýchlosti a správnej komunikácii získa tie lukratívnejšie zákazky práve Zornica.

Aj najväčší odporcovia E-commerce boli počas pandémie ochotní/nútení nakupovať cez E-shopy. Práve táto krízová situácia im ukázala aké pohodlné a zároveň bezpečné môže byť nakupovanie z domu. Takto pomohol Koronavírus k nárastu množstva nových zákazníkov v E-commerce segmente. Na druhej strane tu máme skupinu zákazníkov, ktorí na E-shopoch nakupovali pravidelne. Častokrát však nakupovali ešte aj v kamenných predajniach.

V tomto segmente zákazníkov ponúkla aktuálna karanténa príležitosť najmä „internetovým nákupným domom“ ako je Alza či Mall. Zrazu zistíte, že ak chcete ušetriť čas s cestovaním do obchodov, čakaním pri pokladniach alebo balením nákupu, je oveľa výhodnejšie objednať si to všetko online. Tieto výhody budú mať na svedomí nárast v obrátkovosti a vyššej hodnote nákupov u existujúcich zákazníkov E-commerce segmentu aj po ukončení karantény.
Karanténa nám ukáže všetky výhody spojené s nákupmi online. Pokiaľ si predajcovia nepokazia dobrý dojem nekvalitnými službami, nedodaním objednaného tovaru či zlým prístupom kuriéra, môže to byť ich nový a výrazný zdroj príjmov.
Množstvo podnikateľov a značiek aj v dnešnej dobe ignorovalo online prostredie. Vedeli o ňom, ale ich zaužívané procesy či produkty v kamenných predajniach im stačili a nepredstavovali pre nich žiadne nové riziko. Nič ich netlačilo aby si začali budovať svoju značku online. Tomu je koniec.
Pre tých čo do teraz úspešne ignorovali investície do online marketingu, práve Koronakríza ukázala, ako veľmi potrebný je online marketing v tejto digitálnej dobe pre každého.

Či už sa bavíme o budovaní značky, vlastnom E-shope alebo fanúšikoch na sociálnych sieťach, dôležitosť online marketingu viac nemožno popierať. Pandémia a reštrikcie zasiahli aj dobre etablované značke v online priestore, ale ich transformácia a prispôsobenie prebehlo oveľa jednoduchšie a rýchlejšie.

Online marketingová agentúra Korona

Diverzifikácia rizík podnikania

To že začnete budovať svoje podnikanie v online prostredí neznamená, že k svojmu pôvodnému konceptu sa už nevrátite. Množstvo značiek a podnikateľov bude svoje podnikanie a riziko s ním spojené diverzifikovať. Nájdite výhody, ktoré vám poskytne poloha vašej predajne, veľkosť skladu či infraštruktúra a využite ich ako výhody pre svoj online predaj. Nebude to však len o diverzifikácii predajných a komunikačných kanáloch.
Podnikatelia začnú rozširovať aj svoje produktové portfólio.

Veľký záujem bude o veci bežnej spotreby a vysokého významu, ako sú potraviny, drogéria či zdravotnícke produkty. Luxusné a nepotrebné produkty sú v hľadáčiku zákazníkov počas blahobytu. Akonáhle nastúpi kríza, panika a možno aj strach, ľudia začnú svoje nákupné správanie prehodnocovať. Začnú sa orientovať na produkty nevyhnutné na bežné fungovanie a prežitie. Preto mnoho firiem začne sústrediť svoje aktivity práve na tieto produkty a pripraviť si tak záložný plán, ak by sa podobná situácia opakovala.

Nové digitálne produkty a nové E-shopy

Výrazný nárast zákazníkov v online a tvorba nových E-shopov je nepochybná. Nevyhnutne s tým budú vznikať aj nové digitálne produkty, ktoré sa cez internet distribuujú oveľa jednoduchšie. Odpadá s nimi množstvo starostí oproti tradičným fyzickým produktom. Všetky segmenty, ktoré karanténa výrazne ovplyvnila si začnú budovať záložný plán a veľký význam pre nich budú mať práve digitálne produkty. Online kurzy, semináre, tréningy, školy varenia – všetky tieto služby sa začnú masívne objavovať na internete.

Spoločne s nárastom nových digitálnych produktov sa začnú objvovať aj nové E-shopy. Konkurencia vzrastie, množstvo investícií sa presunie do online prostredia a bude treba bojovať o zákazníka zaujímavými produktami a kvalitnými E-shopami na mieru.

Pripravte svoje podnikanie na nárast E-commerce už teraz

Zmena nákupného správania zákazníkov a online trhu príde s určitosťou. Najlepšou voľbou je pripraviť sa na zmenu už teraz. Čo môžete robiť aby vás konkurencia nepredbehla a táto zmena neohrozila vaše podnikanie?

- Zamyslite sa či môžete svoje produkty začať predávať cez E-shop.

- Ak nemáte vlastný E-shop, premyslite si aké riešenie by pre vás malo zmysel. Ak sa v E-shopových riešeniach nevyznáte, nevadí. Napíšte nám alebo zavolajte a radi vám poradíme.

- Spravte si prieskum a vyhľadajte nové produkty, ktoré pre vás má zmysel začať predávať. Spravte si prieskum dodávateľov, cien a všetkých dôležitých informácií , ktoré vám pomôžu lepšie sa rozhodnúť.

- Začnite budovať svoju značku v online priestore. Kvalitný online marketing bude dôležitejší než kedykoľvek predtým. Získavajte si nových zákazníkov na internete, budujte si u nich dôveru a oni vám to oplatia nákupom.

- Hlavne nečakajte bezmocne na to čo príde. Najdôležitejšie je byť pripravený. Ukázal to aj príchod pandémie.

Marketing a tvorba eshopu
Určite je momentálna situácia neľahká pre množstvo firiem, ale treba mať na vedomí, že pandémia aj karanténa raz skončia. Aby vaše podnikanie nezažilo znova šok, keď ľudia začnú nakupovať a ekonomika sa rozhýbe, je dobré sa na túto situáciu začať pripravovať už teraz.
Aj keď mnohí trpíte výpadkom tržieb a máte ochromené podnikanie, snažte sa využiť viac priestoru a pripravte sa na zmenu trhu, ktorá príde. Ak budete potrebovať pomôcť a poradiť v akomkoľvek smere pri transformácii vášho podnikania do online prostredia, napíšte nám a radi vám s tým pomôžeme.

VOLAJTE. PÍŠTE. STRETNIME SA.
Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram