Očakávaný Black Friday je už za rohom. Ak ste ešte nezačali premýšľať o svojej stratégii, je načase sa do toho pustiť. Nepodceňujte prípravu - pomôže vám zvýšiť predaj a zisky. Na čo všetko je dobré myslieť?
Prvý a najdôležitejší krok. Začnite aspoň mesiac - dva vopred, aby ste mali dostatok času na prípravu.
Optimalizovaný e-shop je základom dobrého pocitu vášho zákazníka z nákupu u vás. Kedy inokedy váš e-shop pocíti tak veľký nápor používateľov, ako počas Black Friday?
Väčšina ľudí nakupuje z mobilov. Ak váš web nie je responzívny a neprispôsobí sa mobilným zariadeniam na každej podstránke, používatelia ho opustia. Skontrolujte si či sú všetky podstatné prvky ľahko dostupné, klikateľné a v rámci obrazovky mobilných zariadení.
Optimálny čas načítania e-shopu by nemal presiahnuť 2 - 3 sekundy. Každá ďalšia sekunda načítania zvyšuje pravdepodobnosť, že zákazníci odídu. Na optimalizáciu rýchlosti e-shopu existuje niekoľko overených techník a postupov.
Pre úspešnú stratégiu na Black Friday sú alfou a omegou správne kľúčové slová. Prirpavte svoj obsah či bannery pre frázy, ako:
Zamerajte sa aj na UX - použiteľnosť a dizajn. Je váš e-shop intuitívny a usmerňuje používateľov počas celého nákupného procesu? Sú informácie o zľavách dostatočne viditeľné? Funguje zľavový kód, ktorý ste vytvorili špeciálne pre tohtoročný Black Friday? Pozrite sa na e-shop očami potenciálnych zákazníkov a skúste vyladiť všetky drobnosti, ktoré by ich mohli odradiť od dokončenia nákupu u vás.
Aj overenie tejto technickej súčasti vášho e-shopu vám pomôže vyhnúť sa tomu, že váš e-shop padne práve kvôli vysokej návštevnosti. A stáva sa to naozaj často. Nepodceňte to aby sa vaša snaha a peniaze, ktoré ste vložili do prípravy a komunikácie kampaní neprišli nazmar.
Informujte a komunikujte svojich potenciálnych zákazníkov o plánovaných zľavách na vašom e-shope. Konkurencia je v tento deň veľká. Nespoliehajte sa, že práve v tento deň masívnej reklamy z každej strany si možný zákazníci spomenú práve na vás. Zvýšte svoju viditeľnosť prostredníctvom sociálnych sietí, e-mailového marketingu, influencerov a všetkých dostupných komunikačných kanálov, ktoré máte k dispozícii.
Pripravte si pútavé CTA prvky (výzvy k akcii), atraktívnu grafiku, premyslite súťaže…
Hlavne buďte kreatívni.
Analyzujte ponuky konkurencie a včas pripravte svoju stratégiu. Zákazníkov chcete v tento deň získať, nie stratiť.
Nezanedbajte ju. Každý malý detail má vplyv na to, či sa zákazník rozhodne pre nákup a či sa na váš e-shop vráti. Overte si, či máte dostatočné množstvo produktov na sklade. Ako je tom váš zákaznícky support? Máte naplnené tímové kapacity? Vybavenie objednávky musí byť počas Black Friday rýchle a efektívne.
O poriadne faux pas sa môže postarať:
Tip pre vás: Pri príprave e-shopu na “deň D” vytvorte špeciálne landing pages práve pre Black Friday s jedinečnými URL adresami. Ak ste takéto stránky mali minulý rok a vymazali ste ich, skontrolujte, či na ne nevedú nejaké spätné odkazy. Ak áno, stačí ich presmerovať na aktuálne vstupné stránky, Po skončení výpredajov stránky skryte pre návštevníkov - určite ich nemažte. Využijete ich budúci rok 🙂
Potrebujete s tým pomôcť? Kontaktujte nás a my sa postaráme o to, aby ste na budúci rok nemuseli strácať čas s opätovným vytváraním landing pages.
Tento rok vychádza Black Friday na 24. novembra. V článku sme vám dali tipy a rady, ako svoj e-shop pripraviť na spomínané “nákupné šialenstvo”. Ak ho chcete udržať konkurencieschopný aj počas bežných dní, naše e-shopy vám ponúkajú výhody, o ktorých ste možno ani netušili.
Prečítajte si náš článok Ako vám naše E-shopy uľahčia prácu? Objednávky, faktúry, exporty dopravcom,....Dozviete sa, na čo si dávame pri tvorbe pozor a čo robíme aj pre uľahčenie práce správcom e-shopu.