Marketingová agentúra BigWay logo

Webstránka pre predaj viac ako 250 bytov s interaktívnym výberom a aktualizáciou dát cez externé CRM

Trh s realitami je dlhodobo veľmi horúci a kvalitná webová prezentácia väčších developerských projektov je z hľadiska predaja veľmi dôležitá už v čase spustenia výstavby. Aj my sme si preto vyhrnuli rukávy a s radosťou sme sa pustili do budovania webovej stránky pre klienta naozaj zvučného mena. Cieľom spoločného úsilia bolo vybudovať interaktívny web, ktorý investorovi pomôže predať viac ako 250 bytov v obľúbenej časti Košíc.

Obsah článku

Klient

Metrostav Slovakia a.s.

Klient je súčasťou koncernu Metrostav, ktorý patrí medzi popredné európske developerské skupiny. Pod výstižným sloganom „Dobrá adresa“ sa v Košiciach pustil do výstavby piatich bytových domov, v ktorých ponúka ideálne bývanie rodinám, ale aj mladým ľuďom s požiadavkami na dostupné a praktické bývanie.

Zadanie a ciele

Spustenie webovej prezentácie projektu „Popradská – dobrá adresa“ bolo naplánované na dve fázy:

V prvej fáze bolo cieľom pripraviť landing page pre teasingovú kampaň, ktorej zámerom bol zber leadov na následnú mailingovú komunikáciu s potenciálnymi záujemcami.

Zároveň sme pre klienta pripravovali dizajn a funkcie plnej verzie webu (2. fáza), vrátane interaktívneho výberu bytových jednotiek, napojenia stránky na externé CRM API pre správu bytových jednotiek s automatickou aktualizáciou dát a úpravy dostupnosti jednotlivých bytov.

Tvorba webstránky a loga pre Real Estate
Unikátne logo a webstránka na mieru pre developersky projekt v Košiciach

Prvá fáza: Klient získal cez landing page viac ako 1.600 emailových adries

Stanovené ciele pre tvorbu landing page boli: povedomie o značke, poskytnutie základných informácií o projekte a zozbieranie leadov vo forme priamych mailových kontaktov záujemcov.

Ešte pred našou web-developerskou činnosťou sme sa zamerali na dizajn webu. Ten sa opieral o vizuálnu identitu, ktorú sme pre tento developerský projekt Metrostavu navrhli a vypracovali už skôr. Po odsúhlasení dizajnu zo strany klienta sme naprogramovali responzívny one-page web a napojili ho na mailingovú platformu, prostredníctvom ktorej sa zbierali zadané emailové adresy záujemcov.

To bol dôležitý prvý krok pre ďalšiu marketingovú komunikáciu projektu Popradská. Okrem priameho získavania leadov sme, samozrejme, pripravili aj prepojenia s analytickými a marketingovými nástrojmi. To klientovi umožnilo zbierať anonymizované dáta o návštevníkoch už od spustenia prvej fázy a pracovať tak v budúcnosti aj s remarketingom.

[Pri vytváraní webu sa oplatí myslieť niekoľko krokov vpred a nezamerať sa iba na jeho používateľské rozhranie a grafický dizajn. Ak chcete, aby vám vaša stránka prinášala výsledky a vedeli využiť jej plný potenciál, myslite aj na zbieranie anonymných analytických dát o používateľoch. Tie na jednej strane predstavujú dôležitú spätnú väzbu pre ďalšie vylaďovanie funkčnosti stránky a na druhej otvárajú možnosti pre ďalšiu marketingovú komunikáciu s vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Prostredníctvom nástrojov ako Facebook Pixel a Google Tag Manager dokážete efektívne cieliť svoj obsah na užívateľov, ktorí už o vašu značku prejavili záujem.]

Plná verzia webu s interaktívnym výberom bytov

Počas toho, ako do mailingovej databázy pribúdali stovky kontaktov záujemcov o moderné byty v Košiciach, pokračovala naša práca na vývoji plnej verzie webovej stránky byty-popradska.sk. Pri tvorbe štruktúry sme vychádzali z našich predošlých prác pre developerské projekty. Keď sme od klienta dostali finálnu “zelenú“, vdýchli sme stránke život prostredníctvom moderného a funkčného grafického dizajnu.

[Dobre spracovaný webdizajn spája všetky dôležité prvky do jedného, komplexne funkčného riešenia. Pri navrhovaní dizajnu dbáme na to, aby bol v súlade s pravidlami vizuálnej identity značky, dbáme na farebnosť či typografiu. Dôležitá je však súhra UI a UX. Preto navrhujeme štruktúru webu, ktorá je optimálna pre podanie obsahu i jednoduchú cestu návštevníka k danému obsahu. Responzivita stránky a jej efektívne používanie v mobilných zariadeniach sú samozrejmosťou. Spoločne s klientom konzultujeme ideálne call-to-action prvky tak, aby stránka splnila stanovené ciele.]

Pre naplnenie potrieb developera i potenciálnych zákazníkov sme stránku naplnili nielen statickým obsahom vo forme podrobných informácií o projekte a bytoch. Návštevníkom sme ponúkli aj interaktívny výber konkrétnych bytových jednotiek s presným pôdorysom. Tvorbu dizajnu sme podriadili tomu, aby sa návštevník čo najjednoduchšie dostal k informáciám, ktoré sú pri zvažovaní kúpy bytu dôležité. Medzi ne patrí aj prehľadná tabuľka, ktorej obsah si môžu vyfiltrovať podľa preferencií (ako napr. počet izieb či cena). Celá databáza bytov je aktualizovaná v reálnom čase, zákazník sa teda dozvedel, ktorý byt je voľný, ktorý rezervovaný a ktorý už predaný.

Tvorba profesionálneho webu pre predaj nehnuteľností
Responzívny web s interaktívnym výberom bytových domov a bytových jednotiek. Všetky podstatné informácie, ktoré rozhodujú o kúpe na jednom mieste.

Napojenie cez API na externé CRM

Spravovanie databázy bytov v prípade realitných projektov môže byť riešené rôzne. Požiadavka tohto klienta bola prepojiť ním používaný externý CRM software s webom. Po naštudovaní dokumentácie k príslušnému CRM sme celé riešenie implementovali a stránku pripravili tak, aby sa potrebné údaje automaticky aktualizovali a zobrazovali v reálnom čase. Takéto nastavenie prináša na strane administrátora obsahu dostatočný komfort a istotu, že návštevník webu vidí vždy aktuálne informácie.

Pri podobných developerských projektoch ale vieme ponúknuť aj ďalšie riešenia šité na mieru klienta. Nehnuteľnosti môže spravovať priamo v administrácii webu, prípadne s napojením Google dokumentu na ešte jednoduchšiu správu dát. Tento proces je z našich skúseností s realitnými projektmi mimoriadne dôležitý, mal by byť jednoduchý a čo najdostupnejší. Klientovi prináša dvojaký benefit - jednak časovú úsporu pri správe obsahu, ale tiež istotu, že zákazník dostáva v každom momente presné a korektné informácie.

Optimalizácia webu kvôli rýchlosti načítania

Pre čo najplynulejší chod celého webu sme sa po dokončení vývojárskych prác zamerali na optimalizáciu rýchlosti stránky. Veľkosť obrázkov pri zachovaní ich kvality, rozsah a štruktúra použitého kódu, posunutie zdrojov blokujúcich načítanie alebo prednačítanie externých scriptov Google Analytics či Facebook Pixel – správne nastavenie všetkých týchto faktorov dokáže ovplyvniť plynulý chod a rýchle načítanie webu.

[Vedeli ste, že podľa dostupných štatistík až 40% návštevníkov okamžite odíde z webu, ak sa im nenačíta do 3 sekúnd? Rýchlosť načítania webu a jeho obsahu patrí medzi kritické faktory ovplyvňujúce používateľskú skúsenosť (UX). Ak váš web nefunguje dostatočne plynule alebo sa jeho obsah načítava príliš dlho, často dochádza k predčasným odchodom návštevníkov. Tým zbytočne strácate potenciál, ba dokonca môže v očiach potenciálnych zákazníkov klesať kredibilita vašej značky. Naša agentúra dbá pri vývoji webu na všetky zdanlivé maličkosti, ktoré ale v dnešnej digitálnej dobe znamenajú naozaj veľa.]

Optimalizácia rýchlosti webovej stránky pred odovzdaním klientovi.

Výsledky

Podobné webové stránky zamerané na predaj realít nastavujú nekompromisné zrkadlo práci agentúry. Vzhľadom na aktuálny dopyt po (aj investičných) nehnuteľnostiach by sa nedbanlivosť ukázala aj na výkone a výsledkoch.

O tom, že v tomto prípade môže byť klient nanajvýš spokojný, svedčí už len vyššie spomenutý výsledok prvej fázy. Developer získal do mailingovej databázy cez teasingovú verziu webu viac ako 1.600 kontaktov, ktoré mohol využiť na ďalšiu marketingovú komunikáciu typu tzv. hot calls. O úspešnosti a dobrom fungovaní webu, ktorý sme pre Metrostav pripravili, svedčí aj skutočnosť, že niektoré byty boli rezervované či predané ešte pred spustením plnej verzie stránky.

Tento projekt navyše naplnil do 24 hodín od spustenia plnej verzie webovej stránky plán predaja na prvý pol rok a tak je momentálne ponuka bytov nedostupná.

Tak ako kedysi predával pekne naaranžovaný výklad, dnes sa žiadna značka či projekt nezaobíde bez kvalitnej webovej prezentácie. Tá však už nie je len o vizuálnom podaní, farebnom doladení a pútavých prvkoch. Váš web musí byť pre návštevníka dostatočne rýchly, responzívny, funkčne vyladený, prispôsobený pre online marketing a v neposlednom rade aj komfortne spravovateľný. Kvalitný web teda nesmie byť prekážkou, ale naopak, najlepším komunikačným kanálom medzi vami a vašimi zákazníkmi.

Spoľahnite sa na naše bohaté skúsenosti pri tvorbe webov a zverte prezentáciu vašej značky do našich rúk!

Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram