Marketingová agentúra BigWay logo

UTM parametre a ich využitie v marketingu 2/2

Ako vkladať UTM parametre do cieľových URL adries a ako ich využiť v GA?
V prvom článku o UTM tagoch sme si vysvetlili čo sú tieto parametre v URL adrese, aké typy poznáme a prečo by ste ich mali vo vašich online kampaniach používať. V tomto pokračovaní si vysvetlíme ako pridávať UTM parametre do URL adries a ako tieto tagy správne využiť v Google Analytics.

Už viete čo sú UTM parametre a prečo ich využívať. V tejto časti zistíte ako si ich vytvoriť. Na výber je niekoľko možností. Skôr než začnete prejdite si tieto body, ktoré by ste mali pri tagovaní dodržiavať.

1, Dostatočné popisné UTM tagy
2, Neopakujte pomenovnia
3, Využívajte podtržník namiesto medzier (parameter_hodnota)
4, Vyhýbajte sa duplicitám
5, Nemusíte využiť vždy všetky parametre
6, UTM tagy nepoužívajte pre interné linky na vašich webstránkach
7, Používajte iba malé písmená

Generovanie URL adries s UTM tagmy

Na internete môžete nájsť niekoľko nástrojov, ktoré vám pomôžu s generovaním URL adries a vložením UTM tagov. Výhodou týchto generátorov je, že sa vyhnete chybám v kóde, ktoré si nemusíte všimnúť. Tieto generátory skontrolujú URL adresy namiesto vás.
Ďalší užitočný nástroj od Googlu, ktorý si v našich článkoch predstavíme. Tento builder je veľmi šikovným pomocníkom pri tvorbe URL adries vašich kampaní. Pomôže vám vložiť UTM tagy a zaručí, že tieto tagy budú nasadené korektne.
Builder pre generovanie UTM tagov
Hneď ako vyplníte všetky parametre, ktoré chcete sledovať, nástroj vám vygeneruje URL adresu s UTM značkami, ktoré ste vyššie zadali.
Generovanie URL adries s UTM tagmi
Svoju vygenerovanú URL adresu môžete vložiť do kampane alebo využiť ešte skracovač linkov a poslať ho prípadným partnerom.
Ručné označovanie všetkých webových adries môže byť skutočne únavné. Ak sa pokúšate sledovať návštevnosť v službe AdWords, funkcia automatického označovania od Googlu robí celý proces efektívnejším a dokonca ponúka niekoľko ďalších výhod:
– Odstraňuje chyby, ktoré môžu nastať pri ručnom označovaní.
– Importujte ciele a transakcie Analytics do sledovania konverzií v službe AdWords.
– Získate detailnejšie údaje ako umiestnenie alebo hodinu a deň.

Automatické označovanie je v predvolenom nastavení vypnuté, takže ho budete musieť najprv zapnúť. Musíte v účte Google Analytics prejsť na kartu sledovania. Táto funkcia nefunguje vždy, je nekompatibilná s malým percentom stránok. Ak máte problémy pri nastavovaní tejto funkcie, práve to môže byť dôvodom.

Väčšina nástrojov na analýzu usporiada takmer všetky dáta z vašich tagov UTM, ktoré sú k dispozícii. V službe Google Analytics to nájdete rýchlo a jednoducho pomocou nasledujúcich pokynov:

1, Prihláste sa do svojho účtu Google Analytics.
2, Prejdite do Zobrazenia stránky, ktorú chcete analyzovať.
3, Nasmerujte sa do Akvizícií > Kampane
4, Vyberte položku Všetky kampane
6, Pri Primárnych dimenziách sa následne môžete preklikávať medzi jednotlivými parametrami.

UTM tagy v Google Analytics
Problematika UTM kódov nemusí byť úplne jasná na prvé prečítanie, avšak určite sa vám oplatí pri vytváraní vašich kampaní na nich myslieť. Ak potrebujete s vašimi online kampaňami pomôcť, napíšte nám a pomôžeme vám váš projekt posunúť o level vyššie.
VOLAJTE. PÍŠTE. STRETNIME SA.
Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram