logo BigWay

Aký je rozdiel medzi Remarketingom a Retargetingom?

V marketingu sa často stretávame s pojmami remarketing a retargeting, ktoré si mnohí zamieňajú. V tomto článku si preto uvedieme hlavné rozdiely medzi týmito stratégiami a vysvetlíme, čo jednotlivé pojmy znamenajú. Pomôžeme vám pochopiť, kedy a ako ich efektívne využiť vo vašich kampaniach.

Remarketing a retargeting sú pojmy ktoré patria do portfólia každého marketéra. Často sa však pletú alebo považujú za to isté. Čiastočne za to môže aj Google. Chcete vedieť viac? Tak čítajte ďalej.

Čo je Retargeting?

Predstavte si bežnú situáciu - návštevník vášho webu odíde bez toho aby vykonal nákup alebo inú želanú konverziu. Vďaka cookies umiestneným na vašom webe ho môžete upútať so svojou reklamou na iných webstránkach, ktoré navštívi alebo mu odoslať email s ponukou, ktorú určite využije.
Pripomeňme sa mu o tri dni, ukážme mu produkt ktorý si u vás nekúpil, ponúknite mu zľavu alebo dopravu zadarma. Jednoducho presvedčte svojho návštevníka aby sa k vám vrátil a vykonal konverziu.

Ako funguje Retargeting?

Remarketing v skutočnom svete

Táto technika sa využíva v nákupnom procese až keď človek vykoná nákup alebo inú konverziu. Remarketing sa považuje za Up-sellovú/Cross-sellovú techniku, vďaka ktorej môžete zákazníkovi ponúknuť doplnkový tovar alebo službu k produktu ktorú si u vás už kúpil.

Ďalšie bežná situácia s ktorou ste sa určite stretli aj vy. Dioptrické šošovky, ktoré majú životnosť 2 mesiace. Preto po 6-7 týždňoch zacielite na tohto zákazníka a ponúknete mu nové šošovky v pravý čas kedy bude zvažovať nový nákup. Takto môžete zacieliť relevantný obsah reklamy, v správny čas správnemu zákazníkovi. Vďaka tejto technike môžete zvyšovať konverzné miery a retenciu vašich zákazníkov.

Ako funguje Remarketing?

Google spája remarketing a retargeting do jedného nástroja

Ak ste niekedy používali reklamnú sieť Google, pravdepodobne ste si všimli, že v ich nástroji Adwords sú tieto dve techniky považované za to isté. V pokročilejších nastaveniach si podľa cielenia určíte na ktoré publikum sa chcete zamerať a vďaka tomu môžete používať obe vyššie spomenuté techniky bez problémov.

V skutočnosti to nič nemení a užitočnosť jednej či druhej techniky je v každej marketingovej stratégií nepochybná. Určite pri vašich aktivitách nájdete priestor pre remarketing alebo retargeting a pomôžu vám dosiahnuť lepšie výsledky.

Ak potrebujete pomôcť s vašimi kampaňami v ktorejkoľvek reklamnej sieti, sme tu pre vás. Máme skúsenosti od výkonnostných kampaní na Facebooku, so Smartshoppingom na Googli až po automatizáciu e-mailových kampaní pre e-commerce projekty rôznych veľkostí.

Máte otázky?
Dohodnite si 15 minútovku so CEO!

Zaviazali sme sa byť vaším strategickým partnerom. Rýchly call s naším CEO máte od nás grátis. 
Konzultácia zadarmo
„Pracoval som na strane klienta i na strane agentúry. Dlhoročná prax mi umožnila pochopiť výzvy, ktorým čelíte, a nájsť pre vás tie najlepšie riešenia.“
Anton Drozda
Konzultant & CEO, BigWay
Anton Drozda
Konzultant & CEO, BigWay
crosschevron-downchevron-leftchevron-right