Sociálne médiá, e-mailové kampane, displejové reklamy či platené pozície na kľúčové slová. Drvivá väčšina návštev sa v súčasnosti na vašu stránku dostáva z iných kanálov. Preto by sa mohlo zdať, že na tvare domény prestáva záležať. Ibaže v správnej online doméne sa skrýva viac ako jednoduchosť a zapamätateľnosť. Silná doména dokáže veľa. Násobí zisky, dvíha návštevnosť, zarába firmám ako nehmotné aktívum. Skrátka, zhodnocuje sa. Dokonca ju môžete za lukratívnych podmienok odpredať a to za obrovské peniaze. V BigWay vám chceme ukázať, ako preladiť uvažovanie o jej fungovaní a prestať bezhlavo odkupovať všetky alternatívne verzie jednej a tej istej domény s inými koncovkami.
O výbere domény by ste mali premýšľať ako o investícii. O tej pre vašu webstránku vás naučíme premýšľať ako ľudia v našej agentúre. Pretože aj táto nenápadná časť webu patrí k vášmu brand buildingu. Nie je jedno, či sa rozhodnete pre najlacnejšiu alebo najdostupnejšiu cestu. Svoje vie o tom aj Elon Musk. Ešte v čase, keď sa Tesla sústreďovala len na výrobu vozidiel, zakúpenie domény teslamotors.com dávalo zmysel. Časom však značka začala prenikať aj na iné trhy a rozširovala sa do rôznych segmentov. Odkúpenie obsadenej domény tesla.com nebolo najlacnejšou ani najrýchlejšou cestou. Musk musel takmer desať rokov vylaďovať ponuku za odkúpenie domény. Keď sa mu to napokon v roku 2016 podarilo, stálo ho to 11 miliónov dolárov. Slušné.
Takéto jedenásťmiliónové naťahovanie však našťastie nemusí byť váš prípad. Niekedy je namieste pripustiť, že vaša doména bude pre zákazníkov dostatočne smerodajná v inom než štandardnom tvare. V prípade e-shopu pre pražiareň TiC. bola zvolená doména, ktorá obsahuje aj konkretizujúce spojenie tic roasters. To zákazníkom zjednodušilo úvodný proces v ceste nákupu aj ďalšie spontánne zdieľanie stránky medzi svojimi známymi. Zároveň sa tým zabránilo, aby dochádzalo k nežiaducim zámenám s inými firmami, ktoré majú zhodný názov. Dizajnový e-shop Argao vlastní doménu, ktorá ladí s klientovymi ambíciami predávať tovar v rámci európskeho regiónu. Namiesto koncovky .com bola preto aj na základe komunikácie s klientom zvolená TLD koncovka .eu. Jednoduchý tvar domény napokon prispel aj k lepšej zapamätateľnosti stránky.
Odpovede na to, čo robiť alebo nerobiť správne pri kúpe domény, závisia od vašich individuálnych cieľov. Rozhoduje však jednoduchosť, zrozumiteľnosť, relevancia či zhoda s názvom značky. Na túto sféru sa dívame s pochopením hlbších súvislostí. Ako našich klientov naučíme aj vás zvoliť si správnu doménu. Že by ste to radšej prenechali nám? Výber vhodnej domény v BigWay zariadime takisto . Príkladom z praxe, problematike domén, TLD koncoviek či postupu, kedy a ako prehodnotiť zakúpenie ďalších online adries, sa budeme venovať v ďalších príspevkoch. Omnoho pohodlnejšie sa k tomuto typu obsahu dostanete, ak začnete odoberať náš agentúrny newsletter.