Jeden z prvých krokov bude správna alokácia pre vybrané marketingové aktivity. Dočasne sa obmedzia najmä tie, ktoré nebudú prinášať priamy zisk. Klesnú obchodné plány a začne sa hľadať kapitál, ktorý pomôže firmám prežiť ťažké chvíle.
Množstvo produktov či služieb nebude v tejto chvíli pre zákazníkov nevyhnutným. Preto, ak chcete predávať aj počas aktuálnej situácie, mali by ste sa jej vedieť prispôsobiť. Upravte svoje produkty a služby, prípadne tlačte do popredia tie, ktoré si ľudia v aktuálnej situácii kúpia radšej. Ak ste predajca doplnkov výživy, začnite sa sústrediť najmä na produkty ako sú vitamíny a podpora výživy. Taxi služby môžu začať fungovať ako donáška, či cestovné kancelárie predávať zájazdy na budúci rok so zľavami. Podujatia, konferencie či semináre sa môžu čiastočne nahradiť online kurzami a webinármi. Takto aspoň čiastočne pokryjete plánované tržby a nemusíte svoju činnosť úplne zastaviť. Podstatné je aby ste sa vhodne adaptovali a aj v tejto situácii ponúkli zákazníkom vhodné riešenie ich problémov a potrieb.
Komunikácia s vašimi kolegami a zamestnancami prejde testom.
Home office, izolácia a rozdelenie tímu môže na komunikáciu a zabehnuté procesy vplývať negatívne. Dezinformácia, spomalenie procesov, či nižšia efektivita práce bude mať zásadný vplyv na celkové výsledky vašej značky.
Snažte sa svoje úlohy komunikovať online a projekty spravovať cez nástroje ako je
Asana či
Trello. Využívajte
online komunikáciu na rýchle ranné porady tímu, či dlhšie konferenčné hovory. Na aktuálnu situáciu reagoval aj Google, ktorý poskytol svoju aplikáciu
Hangouts pre firmy zadarmo. Môžete tak dočasne využívať prémiové video-hovory a ľahšie komunikovať v rámci tímu či s partnermi.
V najbližších dňoch budú ľudia tráviť na
sociálnych sieťach ešte viac času ako doteraz. To je ideálna príležitosť ako im ponúkať zaujímavý obsah. Aj keď sa vo väčšine prípadov brandové aktivity obmedzia na minimum,
nevynechajte ich úplne. Naskytol sa vám obrovský priestor ukázať svojim zákazníkom váš príbeh, predstaviť značku do hĺbky, alebo ich vzdelávať o vašich produktoch.
Nezabudnite, šetriť neznamená nekomunikovať.Ak sa úplne odmlčíte, vašu pozíciu preberie konkurencia a
keď ľudia začnú znova nakupovať, už to nemusí byť u vás. Získavať si zákazníka vo fáze keď sa iba rozhliada je oveľa lacnejšie ako ho presviedčať, keď je už vo fáze nákupného rozhodovania. O tomto princípe hovorí aj framework See-Think-Do-Care, ktorý sme si detailnejšie rozobrali v
tomto našom článku.