Budovanie vlastnej značky nebolo nikdy dôležitejšie. Prečo? V dnešnom svete už skrátka bolo vymyslené takmer všetko. Na to, aby ste uspeli, potrebujete ďaleko viac než kvalitný produkt. Keď sa povedia tenisky, mali by ste byť minimálne Adidas. Útočte na pocity zákazníka. Ako na to? Čo všetko tým získate? Dozviete sa v článku.
Na to, aby ste mohli budovať značku je dôležité vedieť rozdiel medzi produktom a značkou. Značka je oveľa viac ako logo alebo reklama. "Značka je to, čo zostane firme, keď jej zhorí továreň."
Vysvetlíme si na príklade. Tenisky sú produkt, ktorého kúpou uspokojíte vaše fyzické potreby - nebudete bosý. No v momente, keď kúpite tenisky značky Adidas, uspokojujete vaše emočné potreby. Ako? Tak, že s „adidaskami“ ste si v krabici odniesli autentickosť, vášeň, integritu a rozmanitosť. To sú základné hodnoty značky Adidas.
Čo je dobré na kvalitnom produkte, ak o ňom nik nevie? Zviditeľnite sa v konkurenčnom mori aj vďaka originálnemu brandu. Hodnoty, príbeh a konzistentná komunikácia vám pomôžu odlíšiť sa od konkurencie a osloviť nových zákazníkov.
Dajte si záležať, aby bol váš brand autentický a odpovedal na emočné potreby zákazníkov.
Aby ste to dokázali, musíte dať vašej značke nie len vizuálnu podobu, ale aj osobnosť.
Vybudovať značku, ktorú ľudia milujú je najväčší úspech, aký si môžete želať. Ak chcete budovať lovebrand, musíte reprezentovať hodnoty a ideály, s ktorými sa zákazníci chcú stotožniť.
Ak "trafíte klinec po hlavičke", takého zákazníka vám konkurencia neukradne. Pamätajte, zákazníci milujú značky a nie produkty.
Predtým ako vaša značka začne komunikovať potrebuje hlas, osobnosť a vizuálnu podobu.
Jedným z prvých krokov vašej komunikácie je naming (názov zančky) a logo (vizuálna podoba značky). Pri tvorbe loga pre našich klientov si nechávame záležať už od úvodnej analýzy aprieskumu trhu aby bolo nové logo nie len pekné, ale aj jedinečné a odlíšilo vás tak v dave.
Ako ďalej keď už máme moderné a kvalitné logo?
V dnešnej dobe, je kvalitná a dobre fungujúca webová stránka nevyhnutnosť. U nás kladieme veľký dôraz na vývoj a štruktúru samotného webu, čoho výsledkom sú nielen pekné, ale hlavne funkčné weby. Ak sa chcete inšpirovať môžete si pozrieť webstránky z našej kuchyne.
V závislosti od charakteru vášho produktu, môžete ďalej komunikovať napríklad prostredníctvom sociálnych sietí, brandových kampaní alebo autentickej komunikácie.
Pre čokoľvek sa rozhodnete, nezabúdajte, že vaša komunikácia by mala byť konzistentná, aktuálna a zrozumiteľná pre vašich potenciálnych zákazníkov.
Značka je nehmotný majetok firmy, ktorý býva v mysli zákazníka. Preto si dajte záležať, aby ste mu z nej nezišli. Prihovárajte sa a buďte prítomný všade tam, kde je váš zákazník.
Najlepšie miesto, kde sa môže značka nachádzať je top-of-mind zákazníka.
Značka slúži na identifikáciu produktu a odlíšenie sa od konkurencie. Viditeľnosť vášho produktu nie je závislá od jeho kvality, ale od pevných základov, ktoré vašej značke dáte.
Čo vám táto investícia prinesie? Lepšiu zapamätateľnosť, stabilné miesto na trhu, dôveryhodnosť, lojalitu zákazníkov a zamestnancov. Čo viac si priať?
Veríme, že sme vás inšpirovali pri tvorení vášho príbehu. Ak budete potrebovať pomôcť alebo poradiť, neváhajte sa na nás obrátiť. Radi pomôžeme.