Rebranding

Hovorí sa, že zmena je život. To, či bude aj úspešná, závisí od viacerých faktorov. Rovnako to funguje aj v prostredí firmy. Aj na prvý pohľad dobre nastavená marketingová komunikácia môže časom strácať na svojej efektívnosti alebo naraziť na väčší problém kedy bude práve rebranding riešením. Pokiaľ vás táto téma zaujala, prečítajte si o dôležitosti rebrandingu.

Čo je to rebranding?

Úlohou rebrandingu je zmena či úprava súčasnej značky s cieľom vytvorenia novej firemnej identity. Zmena sa môže dotýkať loga, sloganu, vízie, hodnôt, trhu ale aj cieľovej skupiny. Dobre navrhnutý rebranding vám pomáha pritiahnuť nových zákazníkov, vyniknúť medzi konkurenciou, reflektuje vaše nové hodnoty a ciele. V neposlednom rade zlepšuje povedomie o vašej značke a pomôže vám vyniknúť medzi konkurenciou. Napriek benefitom, ktoré rebranding prináša, môže tento krok spôsobiť aj nemalé škody ak nie je správne pripravený a implementovaný.

Typy rebrandingu

V závislosti od toho, aké veľké zmeny chceme vo firme uskutočniť, rozlišujeme 2 typy rebrandingu:

1. čiastkový – zameriava sa najmä na vizuálnu identity značky. Najčastejšie ide o redizajn loga a úpravu farieb.

2. celkový – mení sa kompletný charakter firmy, jej stratégia, ciele, hodnoty či spôsob komunikácie so svojou cieľovou skupinou.

Kedy je rebranding vhodné uskutočniť?

  • expanzia na nové trhy – pokiaľ ste sa rozhodli zamieriť aj za hranice, mali by ste zvážiť, či je názov firmy, slogan či ďalšie aspekty značky pre potencionálnych zákazníkov zrozumiteľný a nevytvára iné asociácie. Takisto nový trh nemusí prijať vaše logo alebo vašu celkovú vizuálnu identitu
  • zastaralý branding – nie je nič horšie, ako keď sa firma v 21. storočí prezentuje nemoderným a neprofesionálnym dizajnom. Vtedy je rebranding namieste viac ako kedykoľvek predtým
  • negatívny imidž z minulosti – niekedy sa chyby z minulosti s nami tiahnu až dokonca nášho života. Ak to je prípad aj vašej spoločnosti, ťažko ju len tak napravíte, no s rebrandingom môžete docieliť, že na vzniknutú situáciu sa rýchlejšie zabudne, avšak musíte zákazníkov presvedčiť, že rovnaké udalosti sa už nezopakujú
  • zlúčenie firiem – v prostredí podnikania sa niekedy stáva, že sa spoja dve alebo viaceré značky a vytvoria tak jednu ,,spoločnú“. Ak chceme zabezpečiť ich fungovanie a kooperáciu realizovaním rebrandingu si spoločne ujasnia ciele, pravidlá a komunikačnú stratégiu
Späť na slovník
Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram