Hovorí sa, že zmena je život. To, či bude aj úspešná, závisí od viacerých faktorov. Rovnako to funguje aj v prostredí firmy. Aj na prvý pohľad dobre nastavená marketingová komunikácia môže časom strácať na svojej efektívnosti alebo naraziť na väčší problém kedy bude práve rebranding riešením. Pokiaľ vás táto téma zaujala, prečítajte si o dôležitosti rebrandingu.
Úlohou rebrandingu je zmena či úprava súčasnej značky s cieľom vytvorenia novej firemnej identity. Zmena sa môže dotýkať loga, sloganu, vízie, hodnôt, trhu ale aj cieľovej skupiny. Dobre navrhnutý rebranding vám pomáha pritiahnuť nových zákazníkov, vyniknúť medzi konkurenciou, reflektuje vaše nové hodnoty a ciele. V neposlednom rade zlepšuje povedomie o vašej značke a pomôže vám vyniknúť medzi konkurenciou. Napriek benefitom, ktoré rebranding prináša, môže tento krok spôsobiť aj nemalé škody ak nie je správne pripravený a implementovaný.
V závislosti od toho, aké veľké zmeny chceme vo firme uskutočniť, rozlišujeme 2 typy rebrandingu:
1. čiastkový – zameriava sa najmä na vizuálnu identity značky. Najčastejšie ide o redizajn loga a úpravu farieb.
2. celkový – mení sa kompletný charakter firmy, jej stratégia, ciele, hodnoty či spôsob komunikácie so svojou cieľovou skupinou.