Evokuje vo vás pojem marketing len propagácie a reklamy, ktoré vás ,,tlačia“ k tomu, aby ste si produkt rýchlo zakúpili? Možno vás potom prekvapí, aký je princíp pull marketingu. Ak ste o ňom ešte nepočuli, venujte nám pár riadkov.
Zahŕňa marketingové aktivity, ktoré značka realizuje s cieľom pritiahnuť zákazníka k jej produktom a službám. Na rozdiel od push marketingu sa však nevnucuje, ale kladie dôraz na to, aby sa k nej zákazníci dostali sami. Nezakladá si na okamžitých predajoch, ale na budovaní svojho renomé. V centre záujmu pull marketingu sú zákazníci, ktorí hľadajú konkrétne produkty a vaším cieľom je týchto zákazníkov k sebe pritiahnuť a poskytnúť im najlepšie riešenie ich problému.
Pull marketing má oveľa hlbší význam, ako to je v prípade push marketingu, ktorý sa zameriava na okamžitý predaj. Základom jeho koncepcie je vytváranie dlhotrvajúcich vzťahov so svojimi zákazníkmi. Budovanie si povedomia a postavenia pred konkurenciou či ako líder v danom segmente aj v očiach zákazníkov. Je to síce časovo náročnejšia záležitosť ako zaplatenie reklamy, ale výsledky sú podstatne kvalitnejšie.