Návštevnosť vášho webu či E-shopu je jedna z hlavných metrík, ktoré sledujete vo svojich analytických nástrojoch. Jedným z hlavných zdrojov návštevnosti je práve organická návštevnosť.
Vaša webstránka by bez návštevníkov nemala zmysel. Jej cieľom je prezentovať vašu značku, produkty a všetky dôležité informácie vášmu cieľovému publiku.
To aby ste vedeli ako efektívne sú vaše kampane a aktivity, mali by ste mať nasadenú analytiku na webe či E-shope. Medzi najpoužívanejší nástroj na zber a hodnotenie dát z webstránok je Google Analytics.
Po nahratí analytických kódov pre zber dát z vášho webu budete mať k dispozícii dáta o vašich návštevníkoch. Dôležitou metrikou je práve zdroj návštevnosti. Teda odkiaľ vaši návštevníci prídu na vašu stránku.
Zdroje návštevnosti poznáme tieto:
Organická návštevnosť vášho webu je najčastejšie z rôznych vyhľadávačov ako je Google, Bing či Yahoo. Sú to návštevy, ktoré sa k vám preklikli cez váš odkaz v SERP - mimo platených odkazov.
Organická návštevnosť je vždy žiadaná, pretože sa na prvý pohľad zdá byť zadarmo a pre návštevníkov je viac relevantná. Hneď na začiatku si treba uvedomiť, že zadarmo určite nie je. Sú prípady kedy sa vaše odkazy zobrazia na niektoré dopyty, na ktoré sa konkurencia nesústredila.
Avšak pri vysoko konkurenčných kľúčových slovách si už musíte dať záležať na svojom SEO. Takže ak chcete zvýšiť svoju organickú návštevnosť určite sústreďte svoju energiu a zdroje do kvalitnej optimalizácie vášho webu či E-shopu pre vyhľadávače.