Marketingový mix 4C

Pri tvorbe marketingového mixu vašej spoločnosti je potrebné pochopiť potreby spotrebiteľov. Marketingový model 4P je tak vhodné doplniť aj jeho alternatívou z pohľadu zákazníka – marketingovým mixom 4C.

Čo je to marketingový mix 4C?

Známejším marketingovým mixom je mix 4P orientovaný skôr na spoločnosť, kým stredobodom marketingového modelu 4C je zákazník. Sústreďuje sa na jeho potreby, túžby, priania, záujmy a ich následné uspokojenie.

Čo sa ukrýva pod 4C

  • Customer solution (riešenie potrieb zákazníka)

Špecifikuje potreby zákazníka. Spoločnosť musí pochopiť jeho túžby a následne mu ponúknuť produkt / službu, ktorá ich naplní.

  • Cost (náklady na zákazníka)

Zahrňuje náklady potrebné na výrobu produktu / služby. Radí sa sem vynaložená práca, pôda, investovaný čas, kapitál atď. Výška nákladov je jedným z faktorov ovplyvňujúcich cenotvorbu.

  • Convenience (pohodlie zákazníka)

Zabezpečuje dostupnosť produktov zákazníkom. Nakupovať kedykoľvek a kdekoľvek je v súčasnosti považované už za samozrejmosť.

  • Communication (komunikácia)

Pod komunikáciou sa myslí vytváranie vzťahu so spotrebiteľmi na základe ich potrieb a životného štýlu. Lepšie pochopenie zákazníkov prináša efektívnejšie využívanie nástrojov pre propagáciu.  

Späť na slovník
Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram