Kľúčové slová úzko súvisia s online marketingovými kampaňami vo vyhľadávaní a taktiež pri nastavovaní SEO stratégií.
V jednoduchosti povedané sú to dopyty, ktoré majú vaši potenciálny zákazníci na vyhľadávače. Od vami zvolenej stratégie to môžu byť slová, ktoré vyhľadávajú najčastejšie, slovné spojenia pri ktorých vidíte určitú medzeru na trhu alebo slová na ktoré sa zobrazuje vaša konkurencia. Tieto slová by mali byť hľadané a zároveň dôležité pre váš web.
Najčastejšie sa analýza kľúčových slove robí pred spustením platených kampaní vo vyhľadávaní alebo v prvých krokoch pri nastavovaní SEO stratégie. Nakoľko v oboch prípadoch sa väčšina aktivít odvíja od správne zvolených kľúčových slov, je podstatné túto analýzu robiť na začiatku celého procesu.
Väčšina kľúčových slov/slovných spojení má v dnešnej dobe viac ako 3 slová a nazývame ich longtailové kľúčové slová. Tieto dopyty sú zadávané konkrétnejšie a tvoria viac ako 70% všetkých dopytov. Je to najmä z dôvodu širšej ponuky na trhu, väčšej konkurencie či konkrétnej potreby zákazníka.
Ako sme spomínali, analýza kľúčových slov je jedna z prvých aktivít a aj jednou z najpodstatnejších. Kvalita tejto analýzy sa následne odzrkadlí vo výsledkoch samotných kampaní či optimalizácie vášho webu alebo E-shopu.
Na prieskum a analýzu kľúčových slov máme niekoľko nástrojov a postupov. Medzi najpoužívanejšie patria tieto:
Google Keyword Planner - populárny nástroj priamo od Google vám pri plánovaní správnych kľúčových slov výrazne pomôže. Navyše je úplne zadarmo.
Keyword Tool - Ďalší obľúbený nástroj pre plánovanie kľúčových slov, tento je však platený, no určite sa pri týchto aktivitách oplatí zainvestovať.
Vlastná hlava - Sami najlepšie poznáte vlastnú značku, produkty, zákazníkov a tak sa pri návrhoch kľúčových slov spoľahnite aj na vlastnú hlavu.
Prieskum konkurencie - Kvalitný prieskum konkurencie je vždy veľkou výhodou. Aj v tomto prípade si odsledujte na aké kľúčové slová sa zobrazujú konkurenti a v akom množstve.
"Našepkávanie" vyhľadávačov - Kvalita vyhľadávania a rýchlosť nájdenia výsledkov je pre Google jednou z priorít. Preto vám pri vkladaní kľúčových slov hneď ponúka možnosti kombinácií, ktoré vychádzajú aj z navyhľadávanejších výrazov v ich sieti..