Marketingová agentúra BigWay logo

E-commerce

Internet nám uľahčuje život v mnohých smeroch. Predaj a nákup produktov či služieb nie je žiadnou výnimkou.

Čo je e-commerce?

Skôr ako s termínom e-commerce sa v bežnom živote stretneme s pojmami internetový alebo elektronický obchod. Označuje nákup a predaj produktov / služieb alebo obchodnú transakciu, ktorá zahŕňa prenos informácií elektronicky prostredníctvom internetu.

Existujú štyri základné modely elektronického obchodovania, ktoré sú definované pomocou smeru marketingovej komunikácie medzi podnikmi a spotrebiteľmi (od koho vychádza a pre koho je určená):

  • B2B (Business to Business) – od firiem pre firmy
  • B2C (Business to  Customer) – od firiem pre spotrebiteľov
  • C2C (Customer to Customer) – od spotrebiteľov pre spotrebiteľov
  • C2B (Customer to Business) – od spotrebiteľov pre firmy

E-commerce prináša výhody zákazníkom, ale aj predajcom. Spotrebiteľ ušetrí čas, zatiaľ čo predajca získa väčší počet zákazníkov. Internetový obchod je tiež skvelou voľbou pre začínajúce podniky, ktoré tak nemusia investovať do prenájmu obchodných priestorov.

Späť na slovník
Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram