Denne človek čelí niekoľko tisícom rozhodnutí. Aj čítaním tohto článku ste vykonali jedno z nich, keď ste sa rozhodli prečítať si práve tieto riadky. Niektorým rozhodnutiam prikladáme väčšiu váhu dôležitosti a vykonanie správnej voľby môže byť náročné. Rovnako to je aj v podnikaní. Práve decision making je jeden z kľúčových bodov, kedy je potrebné presvedčiť potenciálneho zákazníka.
Decision maker je človek, ktorý má v rozhodovacom procese posledné slovo. Jeho voľba je platná a rozhoduje o úspechu či neúspechu následkov procesu. Napríklad v prípade kúpy nového modelu automobilu je v roli decision makera najčastejšie práve ten, kto bude auto používať a zaplatí zaň. V oblasti marketingu môže mať pri tvorbe reklamného konceptu rozhodovaciu právomoc napríklad kreatívny riaditeľ. Aj preto by ste pri budovaní svojich značiek mali myslieť aj na komunikáciu práve s týmito ľudmi, ktorý majú významný vplyv na vaše tržby.