CPC - cena za kliknutie

Ak ste sa o online marketing čo i len obtreli, určite ste sa stretli s týmto pojmom. Jedná sa o sumu, ktorú zaplatíte za impresiu v reklamných sieťach.

Čo je CPC?

CPC (Cost Pre Click) je jeden z pojmov, ktorý sa často skloňujue pri PPC (Pay Per Click) kampaniach. Tento model upresňuje kedy vám bude zaúčtovaná cena za konverziu. V tomto prípade je konverziou práve klik na vašu reklamu/odkaz. Tento model sa najčastejšie používa pri kampaniach vo vyhľadávaní a menej pri bannerových. CPC je práve suma, ktorú platíte za jeden klik.

Ako ovplyvniť cena za klik (CPC)?

Cieľom každého inzerenta je získať čo najvýhodnejšiu cenu za kliknutie na jeho reklamu (CPC). Čo túto cenu ovplyňuje? Je to viacero faktorov a to Skóre kvality, Poradie reklamy a Maximálna ponuka.

Skóre kvality - tento faktor hovorí o tom ako Google hodnotí vašu reklamu. Pri tomto hodnotení vychádza z viacerých faktorov a to z relevantnosti kľúčových slov, kvality vstupnej stránky či miery prekliku.

Poradie reklamy - Cenu za klik ovplyvňuje aj na akom mieste sa vaša reklama zobrazí. Logicky prvé priečky (najčastejšie viditeľné reklamy) budú o niečo drahšie, než tie na spodnej či druhej stránke Google.

Maximálna ponuka - Ďalším faktorom, ktorý vplýva na cenu, ktorú platíte za svoje reklamy je maximálna ponuka. Je to suma, ktorú ste ochotný zaplatiť za klik na vašu reklamu. Skutočná CPC môže byť od maximálnej ponuky odlišná.

Späť na slovník
Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram