Pojem copywriting nás navádza vysvetliť si jeho význam ako kopírovanie textov. Za jeho skutočným významom sa však skrýva niečo iné.
V skutočnosti ide o pojem, ktorý sa v marketingu používa pre tvorbu reklamných textov. Jedná sa o texty publikované v offline aj online médiách, ako napríklad na webstránkach, bilboardoch, v magazínoch, newslettroch atď. Cieľom copywritingu je presvedčiť a motivovať čitateľa k vykonaniu určitej akcie. Je podstatnou súčasťou efektívneho marketingu.
Dobrý a kvalitný copywriting by mal byť kreatívny. Správny copywriting nevymenováva zbytočné fakty. Je stručný, výstižný a používa jazyk blízky svojej cieľovej skupine. Rozpráva príbeh, ktorý vie predať a v čitateľovi zanecháva pozitívne emócie.
Človek, ktorý sa venuje copywritingu sa nazýva copywriter. Úlohou copywritera je vytvoriť reklamný text, ktorý pomáha predať. Dobrý reklamný textár rozumie produktu / službe, ktorú propaguje. Tiež sa musí vedieť vžiť do role čitateľa cieľovej skupiny a porozumieť jeho potrebám a túžbam. Na základe správneho pochopenia následne vytvorí text o produkte / službe, ktorý potreby a túžby cieľového zákazníka dokáže naplniť.