Content marketing je v súčasnej dobe stále viac a viac používaným termínom. Aj preto si čoraz viac značiek uvedomuje jeho dôležitosť a stáva sa súčasťou ich marketingových aktivít.
Content marketing alebo obsahový marketing je časť marketingu, ktorej úlohou je zaujať a udržať zákazníkov prostredníctvom tvorby a distribúcie atraktívneho a relevantného obsahu. Kľúčové je pravidelné poskytovanie hodnotných informácií spotrebiteľom a získanie si ich lojality.
Úspešné obsahové kampane sú založené na tom, že poznáte potreby a túžby cieľového publika, pre ktorý je obsah určený. A vami tvorený obsah na potreby a túžby odpovedá. Je nutné však nezabúdať, že pre každú cieľovú skupinu platí niečo iné. Preto je najprv dôležité zistiť, aké kanály a spôsoby komunikácie sú vašim potenciálnym zákazníkom najbližšie.
V content marketingu sa používa viacero reklamných formátov. Radí sa sem napríklad podcast, infografika, blog, newsletter, webinár, video, aplikácia, sociálne siete atď. Výhodou obsahového marketingu je využitie jednej témy na viacerých platformách. Úspešný obsah môžete navyše po čase opäť recyklovať.