Čo je ROI?

ROI – je skratka z anglického Return On Investments, teda návratnosť investícií. Je to dôležitá metrika, ktorá ukáže ako sa biznisu darí.

Prečo sledovať ROI?

Táto metrika Vám ukáže ako sa darí vášmu podnikaniu a investíciám. Je to pomer vašich nákladov, ktoré ste investovali a výnosov, ktoré vám priniesli. Výpočet je jednoduchý: ROI (%) = výnosy / investice * 100.

Ak poznáte ROI, jednoduchšie sa vám rozhoduje do čoho v rámci podnikania investovať.

ROI v marketingu

Aj marketingové investície/náklady treba pravidelne vyhodnocovať. Vďaka ROI sa viete rozhodnúť, ktoré marketingové kampane a aktivity pozastaviť a v ktorých naopak pokračovať. Najľahšie sa ROI počíta v digitále, nakoľko vidíte veľmi presné čísla zo všetkých vašich kampaní.

Späť na slovník
Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram