Marketingová agentúra BigWay logo

Čo je Meta description

Určite aj vy denne používate rôzne vyhľadávače na internete a tak ste sa s Meta descriptions stretli a možno o tom ani neviete Tieto popisky sú súčasťou výsledkov (SERP), ktoré vidíte ak zadáte nejaký dopyt kľúčových slov do vyhľadávača.

Meta description v jednoduchosti

Meta description je súčasťou kódu vaše webstránky, ktoré dáva vedieť vyhľadávačom a aj potenciálnym návštevníkom čo na vašej stránke nájdu. Je to stručné zhrnutie obsahu vášho webu vložené do HTML kódu vášho webu.

Význam Meta description

Tieto Meta popisky majú hneď niekoľko významov. Ak sú správne napísané pomáhajú vám získavať návštevnosť vašej webstránky. Odlíšte sa od množstva ďalších výsledkov a prilákajte ľudí práve na vaše stránky pomocou výstižných popiskov, ktoré budú obsahovať tie správne kľúčové slová.

Okrem organického vyhľadávania majú Meta descriptions významnú úlohu aj pri optimalizácii vášho webu (SEO). Správne napísané popisky s vybranými kľúčovými slovami vám pomôžu získať lepšie umiestnenia vo výsledkoch vyhľadávania na tieto dopyty.

Ako napísať Meta popisky?

Význam Meta description sme si už vysvetlili a je viac než zrejme, že ich pri tvorbe kvalitných webstránok nemôžeme ignorovať. Ako však napísať kvalitný a dobrý Meta popis, ktorý zaujme no zároveň pomôže pri budovaní SEO?

Pri tvorbe Meta popisov sa držte základného pravidla, ktoré platí aj pri písaní textov pre SEO. Texty píšte pre ľudí a nie pre vyhľadávače. Keď bude váš obsah napísane lákavo pre ľudí, určite to ocenia aj algoritmy, ktoré rozhodujú o pozíciach v SERP-e.

Tento popis by mal byť krátky, výstižný a jednoducho pochopiteľný. Tiež by mal reflektovať čo ľudia na vašej stránke nájdu. Google stanovuje maximálnu dĺžku, akú môže Meta description mať. Momentálne je to 155 znakov na desktope a na mobilných zariadenia o niečo menej. Kreatívny copywriter sa však určite do tohto množstva zmestí. Ideálnou stratégiou je vytvoriť pre každú stránku jedinečný Meta description, ktorý bude obsahovať aj kľúčové slovo a zároveň CTA prvok. CTA prvky majú za úlohu prinútiť návštevníka vykonať nejakú akciu. V tomto prípade to je načastejšie navštíviť vašu webstránku.

Čo ak na mojom webe Meta popisky chýbajú?

Ak sa na tvorbu textov pre tieto popisky zabudli alebo ste nemali dosť času, nezúfajte. Google si vo výsledkoch vyhľadávania v tomto prípade vytiahne text z vašej webstránky, ktorý mu príde najviac relevantný. Na druhú stranu sa pravdepodobne nebudete nachádzať na lepších umiestneniach pri obľúbených kľúčových slovách.

Ak máte priestor určite venujte nejaký čas tvorbe Meta description. Táto snaha sa vám skôr či neskôr zúročí a pokiaľ na to nemáte priestor, radi vám s tým pomôžeme a prilákame na váš web ešte viac návštevníkov.

SPÄŤ NA SLOVNÍK
VOLAJTE. PÍŠTE. STRETNIME SA.
Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram