Marketingová agentúra BigWay logo

Čo je Konverzia a konverzný pomer

Pojem Konverzia ste už určite počuli. Ide o jeden z najdôležitejších pojmov v digitálnom marketingu, ktorý popisuje dosiahnutie cieľa.

Konverzia je metrika, ktorá sa používa pri vyhodnocovaní marketingových aktivít. Môže ísť o dokončenie nákupu na E-shope, odoslanie kontaktného formulára či dostatočne dlhé čítanie vášho článku na webstránke. Konverziu môžeme definovať ako merateľné splnenie cieľa.

Ako merať Konverzie

Meranie konverzií je častokrát automatizované a prednastavené v reklamných systémoch. Je však dobré vedieť ako sa konverzie merajú a aké metriky do tohto výpočtu vstupujú.

Konverzný pomer alebo miera konverzie je pomer, ktorý hovorí o úspešnosti návštevy vášho webu. Ide o pomer všetkých ľudí, ktorí navštívia vašu webstránku a tých, ktorí vykonajú želanú konverziu. Inými slovami ide o pomer počtu konverzií a počtu relácií. Výsledok sa vyjadruje v percentách.

Príklad výpočtu konverzií: Ak zo 100 návštevníkov nášho webu vykoná želanú konverziu 13 ľudí, konverzný pomer sa rovná 13%.

Matematický výpočet - (13/100)*100= 13%.

Prečo je konverzný pomer dôležitý?

Miera konverzie je jeden z hlavných faktorov pri sledovaní výkonnostných marketingových kampaní. Čím vyšší konverzný pomer dosiahnete, tým bude vaša kampaň úspešnejšia. Jednoduchšie povedané z rovnakého počtu návštev získate viac konverzií (predajov, formulárov, dopytov,...). Získanie návštevnosti na vašu webstránku niečo stojí. Či už ide o organickú návštevnosť vďaka dobre nastavenému SEO, zaplatenej reklame na sociálnych sieťach alebo návštevnosť z plateného vyhľadávania.

V konečnom dôsledku sa zvýšia vaše príjmy a klesnú náklady na 1 konverziu.

Ako zvýšiť konverzný pomer?

Zlepšenie miery konverzie na vašej webstránke je jedna z hlavných úloh, ktoré budete skôr či neskôr riešiť. Je viacero spôsobov ako dosahovať lepšie konverzné pomery a tým znižovať náklady na získanie nových konverzií.

Pre zlepšenie CR (conversion rate) môžete upraviť vašu webstránku aby sa návštevník ľahšie orientoval a nech je používanie vašej stránky pre neho bezproblémové. Naveďte zákazníka do cieľa, ktorý chcete aby dosiahol. Optimalizácia vášho webu bude mať zásadnú rolu pri zlepšovaní konverznej miery. Taktiež sa bude nutné sústrediť na optimalizáciu vašich kampaní. Výber správnej kreatívy, správne cielenie na publiku a mnoho ďalších faktorov, ktoré vstupujú do úspešnosti vašej kampane.

Späť na slovník
Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram