Tento pojem získal svoju hodnotu najmä po náraste digitálneho marketingu a internetu ako takého.
Tento pojem opisuje internetovú reklamu, najčastejšie vo tvare štvorca či obdĺžnika umiestneného na webovej adrese. Bannery môžu, ale nemusia odkazovať na cieľovú adresu tejto reklamy. Bannerová reklama Vám môže pomôcť získať nových zákazníkov, budovať povedomie, uviesť nové produkty na trh a predstaviť ich širokému publiku.
Bannerová reklama sa najčastejšie na stránke nachádza okolo hlavných blokov obsahu a na boku aby bolo čo najviac viditeľná. S príchodom nových technológií a platforiem a tradičné bannery umiestnené na weboch rozšírili do reklamných sietí ako Facebook, Instagram či Google. Tie vďaka svojej komplexnosti a množstvu informácií o návštevníkoch dokážu cieliť oveľa presnejšie a efektívnejšie. Trendy a efektívnosť tohto typu reklamy spôsobili, že bannerová reklama je súčasťou moderných kampaní a tvorí tak dôležitú časť rozpočtu.