Anchor text je slovo alebo slovné spojenie, ktoré tvorí aktívny odkaz na inú stránku. Týmto textom dávame návštevníkovi a vyhľadávačom vedieť, čo je obsahom stránky, na ktorú odkaz vedie.
Anchor text je viditeľný text hypertextového odkazu – najčastejšie podčiarknutá alebo farebne odlíšená časť textu, na ktorú môže návštevník kliknúť, aby sa dostal na špecifikovanú URL adresu. Anchor textu je prisudzovaná veľká váha z pohľadu SEO (optimalizácie pre vyhľadávače), pretože pri správnom použití zvyšuje relevanciu stránok, na ktoré odkaz smeruje.
Pri písaní Anchor textu by sme mali zvážiť aj počet slov. Počet slov by nemal byť prehnaný, pretože čím viac slov uvedieme, tým bude váha týchto kľúčových slov nižšia. Odporúčaná optimálna hranica počtu kľúčových slov v Anchor texte neexistuje.
Pri tvorbe Anchor textu sa riaďte týmito pravidlami:
V praxi sa používa niekoľko typov Anchor textov. Zoznam nájdete nižšie:
Presná zhoda - text Anchor textu je totožný so stránkou kam odkazuje.
Čiastočná zhoda - takýto text nezobrazuje presnú zhodu, ale slová, ktoré túto stránku znázorňujú.
Generický odkaz - "Viac sa dozviete TU", "Kliknite TU". S takýmito Anchor textami ste sa už určite streli.
Odkaz ako obrázok - ak sa URL odkaz na inú stránku nachádza priamo v obrázku, ako Anchor text sa používa práve alt text tohto obrázka.