Ak sa o reklamu a marketing vážne zaujímate, tieto pojmy by ste nemali vynechať. Jedná sa o nadlinkovú a podlinkovú reklamu.
ATL - Above The Line je reklama šírená pomocou nadlinkových médií. Sú to najmä masovo orientované komunikačné kanály a techniky. Patrí sem televízia, rozhlas, rádio, noviny či spoty. Cieľom tohoto typu reklamy je budovať povedomie o značke medzi širokým publikom. Nadlinkové kampane stále tvoria väčšinu rozpočtu firiem. Sú vo všeobecnosti veľmi častou až samozrejmou voľbou pre úspešné produkty, veľké značky, budovanie brandu, rebranding, masové technológie či priemysel.
Opakom nadlinkových kampaní sú podlinkové kampane - BTL (Below The Line). Tieto typy reklám sú väčšinou ako doplnok pre nadlinkové kampane. Medzi tieto techniky patrí najmä podpora predaja, PR, eventy či guerilla marketing.
Príchodom internetu a technológii sa zmenilo aj používanie a vnímanie týchto pojmov. Často krát sa virálne video či krátky post môže stať úspešnejšie než nadlinkové formáty a to navyše iba za zlomok ceny.