Tento druh marketingu je súčasť výkonnostného marketingu vytvárajúci vzťah medzi inzerentom a publisherom.
Affiliate je provízny či partnerský systém, ktorý spočíva v tom, že jedna strana poskytuje produkty / služby (inzerent) a druhá ponúka reklamný priestor (publisher). Odmena pre vlastníka reklamného priestoru je obvykle na základe provízie za konverziu.
Stručne to vyzerá tak, že publisher poskytne inzerentovi priestor pre propagáciu napríklad na webovej stránke. Zákazník sa pri návšteve majiteľa webu preklikne pomocou produktovej reklamy na e-shop inzerenta, kde vykoná aj samotný nákup. Inzerent následne vyplatí publisherovi províziu za vykonanú konverziu zákazníka.
Okrem reklamného priestou musia vo väčšine prípadov publisheri tento obsah inzerenta aj nejakým propagovať a ponúknuť ho návštevníkom. Najčastejšie sa môžeme stretnúť s recenziami produktov, porovnávačom cien, agregátorom obsahu, rôznymi blogmi, ale aj klasickými bannerami.
Poskytovateľ reklamného priestoru je tak odmeňovaný za dokončené obchody a nie jednoduché kliknutia na reklamu (CPC).
Affiliate link je URL adresa pridelená publisherovi zapojenému v kampani. Poskytovateľ produktu / služby na základe tohto linku obsahujúceho identifikátory konkrétneho publishera vie, kto mu daného zákazníka priviedol a koho zaň odmeniť.