Marketingová agentúra BigWay logo

UX tipy, ktoré pomôžu kvalite vašej webstránky

Skúsenosti, ktoré návštevníci získajú na vašich webových stránkach ovplyvnia nielen mieru konverzií, ale aj ich celkový dojem z vašej značky. Určite vás stálo veľa úsilia získať návštevníkov na svoj web a tak posledné čo chcete je prísť o týchto potenciálnych klientov. Kvalitný dizajn nespočíva iba v pekných prvkoch, ale najmä v ich nasadení pri tvorbe vášho webu, webovej aplikácie či E-shopu. Vytvárajte svoje stránky tak, aby sa na nich návštevníkovi dobre orientovalo a naviedli ste ho do požadovaného cieľa čo najpohodlnejšie.

Aj preto si pri návrhu a tvorbe vášho webu či E-shopu dávajte pozor aj na tieto podstatné faktory: 

Rýchlosť webovej stránky

Weboví návštevníci sú netrpezliví viac než kedykoľvek predtým! Očakávajú, že stránky sa načítajú v priebehu niekoľkých sekúnd a nezaujímajú ich výhovorky o zlom pripojení či veľkosti videa. Mnoho výskumov poukazuje, že ak sa webové stránky načítavajú viac ako 2-3 sekundy znižujete si tým rapídne mieru konverzií a návštevnosť ďalších podstránok webu. Niektoré štúdie ukazujú, že iba dvojsekundové oneskorenie zvýšilo mieru opustenia stránky (bounce rate – opustenie webu bez prekliku na ďalšiu podstránku webu) až na 87 percent.

Všimli ste si niekedy, ako rýchlo sa načítavajú webové stránky ako Amazon, eBay či AliExpress? Investujú nemalé prostriedky do vlastných serverov a optimalizácii kódu, aby takúto rýchlosť dosiahli. Štúdie Amazonu ukazujú, že pokiaľ by sa ich stránky spomalili iba o jednu sekundu, ročne by sa pripravili o tržby v hodnote až o 1,6 miliardy dolárov. Jednou z najlepších možností, ktoré môžete urobiť pre váš UX, je zamerať sa na rýchlosť stránky aby vaši návštevníci boli spokojní a míňali na vašom webe a nie u konkurencie. Ocení to aj samotný Google vo výsledkoch vyhľadávania (SERP).

Na rýchlosti webstránky záleží. Optimalizujte svoj web pre čo najlepší užívateľský zážitok.

Jednoznačný cieľ

Máte jasne stanovený cieľ vášho webu? Je to predaj priamo na E-shope, kontaktovanie vašej firmy cez formulár na webe alebo čo najviac prečítaných článkov? Smerujte svojho návštevníka, tak kam chcete vy a nenechajte ho blúdiť na vašich stránkach.

Zamerajte sa na správne využívanie CTA (Call-to-action) prvkov. Texty ako „Nakupujte teraz“, „Napíšte nám“ či „Prečítajte si viac“ vám pomôžu smerovať vášho návštevníka tam, kam chcete vy. Najlepším spôsobom ako to dosiahnuť, je obmedziť množstvo informácií a rušivých elementov na vstupných stránkach a udržať prehľadnosť webu. Samotný dizajn vstupnej stránky by mal byť sústredený na komunikovanie hlavnej myšlienky a ciele tejto vstupnej stránky. Ukážte návštevníkovi cestu, ktorou sa má vybrať na vašej stránke a zvyšujte tak svoje konverzie.

Responzivita

Používanie mobilných zariadení s prístupom na internet je dnes úplnou samozrejmosťou, ktorú v digitále nesmiete ignorovať. Samotný Google úpravou svojho algorytmu uprednosťňuje webové stránky, ktoré sú prispôsobené pre používanie na mobilných zariadeniach – „Mobile first pages“.

Okrem SEO má však responzivita veľkú úlohu aj v usability testoch - používaní webstránok návštevníkom. Dobre nastavená responzivita vášho webu zvyšuje mieru konverzie a dá návštevníkom dobrý pocit pri jeho používaní. Pokiaľ budete ignorovať túto „must have“ funkcionalitu, pripravujete sa dobrovoľne o svojich zákazníkov.

Responzívna webstránka je v dnešnej dobe nutnosť.

Ľahko "skenovateľný" obsah

S rastúcim počtom internetového mobilného pripojenia rastie automaticky návštevnosť stránok aj z mobilných zariadení. Ľudia sa často ponáhľajú alebo sú len lenivý čítať podrobne váš obsah a preto množstvo informácií hľadajú iba rýchlym „skenovaním“ textu. Uistite sa aby bol text na vašich weboch dobre štruktúrovaný, ľahko čitateľný a nezabudnite zvýrazňovať nosné informácie. Uľahčujte život vašim návštevníkom.

Poslúchajte svojich návštevníkov

Sledujte, hodnoťte a optimalizujte svoj web. Vďaka množstvu analytických nástrojov môžete sledovať správanie svojich návštevníkov a upravovať svoj obsah či dizajn tak, aby ste dosahovali svoje ciele lepšie. Nástroje ako Google Analytics a HotJar vám poskytnú veľa dôležitých údajov.

Nezabudnite počúvať svojich návštevníkov a zákazníkov.

Obrázky -Videá - Podcasty

Vizuálny obsah je oveľa ľahšie konzumovateľný ako tradičný písaný text. Používajte na svojich web stránkach obrázky či videá aby vaši návštevníci ľahšie pochopili o čom je daný text. Vizuálny obsah vaše webové stránky “poľudštia”, oživia nudný text a ponúknu aj rýchlejšiu komunikáciu informácií. Nezabudnite, že s vizuálnym obsahom to netreba preháňať a snažte sa vždy udržať svoju stránku ľahko prehľadnú.

Ak máte možnosť, spracujte svoje videá/vlogy aj do formy podcastov. Ľudia majú čoraz menej času a ocenia, že môžu informácie konzumovať aj touto formou. Hoďte očkom na platformy ako SoundCloud, Spotify či Buzzsprout.

Opravte nefunkčné linky

Časom sa odkazy na vašich webových stránkach môžu zmeniť či odstrániť z rôznych dôvodov. Nech už je dôvod nefunkčnosti vašich linkov akýkoľvek, keď návštevník klikne na nefunkčný odkaz dostane sa na prázdnu stránku a bude sa cítiť stratený. Aj keď sa určite chcete vyhnúť chybám typu 404, niekedy to bohužiaľ nie je možné.

Našťastie existuje niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť na opravu nefunkčných odkazov. Po prvé, ak spúšťate svoje stránky na platforme WordPress, nainštalujte si, ktorý vás upozorní na takéto nefunkčné odkazy a vy ich môžete v pokoji opraviť. Po druhé, vytvorte si vlastné presmerovanie alebo stránku pre chybu 404. Jedným z najväčších problémov so stránkou 404 je, že návštevníci sa cítia stratení a nevedia, ako majú na webe pokračovať. Ponúknite im na takejto prispôsobenej stránke ďalšie možnosti, ktoré môžu na vašom webe robiť. Ukážte im vaše práce, najnovšie články či nech si prečítajú niečo o vašej firme. Vždy je dobré ak návštevníkovi vysvetlíte prečo sa mu stránka 404 vôbec zobrazuje, nie každý totiž pozná tieto chybové kódy.

Každá webová stránka je odlišná, tak ako sú odlišní aj jej návštevníci. Čo platí pre jedného, nemusí platiť vždy pre druhého. Preto je dôležité neustále testovanie a optimalizácia aby ste dosahovali čo najvyššie konverzie a nepripravovali sa o svojich zákazníkov.

Ak chcete pomôcť s UX auditom alebo redizajnom vášho webu, radi sa s vami stretneme a posunieme váš projekt na nový level.

VOLAJTE. PÍŠTE. STRETNIME SA.
Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram