Marketingová agentúra BigWay logo

Koniec Universal Analytics. Ako si zachrániť vaše dáta?

Koniec Universal Analytics sa uskutoční už 1. júla 2024. Od tohto dátumu nebudete mať prístup k dátam a rozhraniam Universal Analytics, Google ich trvalo odstráni. Ak ste pracovali a vyhodnocovali svoje online aktivity v tomto nástroji máte poslednú možnosť exportovať svoje cenné historické údaje pre budúce použitie.

Pred konečným vypnutím služby Universal Analytics sa preto uistite, že ste exportovali všetky historické údaje, ktoré chcete zachovať a v budúcnosti sa k nimi chcete vrátiť. 

Ako zálohovať dáta z Universal Analytics? 

Najjednoduchšia cesta sú screenshoty dát z Universal Analytics. Ak budete potrebovať iba niekoľko základných prehľadov je toto najrýchlejší a najmenej náročný spôsobom, ako zachovať svoje údaje.

Alternatívnou cestou je export dát do tabuliek Google priamo z rozhrania Analytics alebo prostredníctvom rozšírenia v tabuľkách Google.


Google Tabuľky môžete exportovať do Looker studia, kde si reporty prispôsobíte potrebám. Rozhranie looker studia sa dá prispôsobiť aj vzhľadu Universal Analytics. Tým, že dáta sa budú ťahať dynamicky z tabuľky, môže sa stať, že niekedy bude načítavanie dát trvať dlhšie. Avšak ak potrebujete sledovať väčší objem dát za rozdielne časové obdobia, je toto najlepšia voľba.

Export dát z Universal Analytics do Cloudu

Taktiež dáta možno exportovať do cloudového úložiska. Táto cesta je technicky najnáročnejšia, pretože už hneď na začiatku treba mať splnenú niektorú z 2 vecí: 

Musíme mať platenú verziu Analytics (360), aby sa dali dáta spárovať s cloudovým úložiskom BigQuery. Druhou cestou je zakúpenie dátového connectoru, ktorý sa platí na na mesačnej báze. Pomocou neho viete dostať dáta z UA rozhrania do BigQuery. Tieto nástroje sú finančne drahšie a využívajú ich najmä firmy s veľkým množstvom dát  (takúto funkciu zabezpečuje napr. nástroj Supermetrics). 

Úloha exportovania údajov z Universal Analytics pred vypršaním platnosti môže byť zdrvujúca, ale je lepšie niečo zachrániť, ako zostať paralyzovaný tým, že nepoznáte presný správny postup.

Podľa nášho názoru nemôžete urobiť chybu, ak svoje údaje UA exportujete do hárkov Google. Je to zadarmo, ide to ľahko a viete to urobiť aj sami.

Aké dáta exportovať z Universal Analytics pred jeho ukončením?

Predsalen, aby ste sa mohli ľahšie rozhodnúť, čo exportovať, tu je niekoľko otázok, ktoré si môžete položiť:

  • Ako často ste používali údaje UA od nastavenia GA4?
  • Čo vás na vašom webe zaujíma - konkrétne stránky, ciele, trendy návštevnosti podľa kanálov?
  • Aké metriky používate na vykazovanie?
  • Ste si vedomí toho, že metriky UA a GA4 nie sú porovnateľné?
  • Za aké časové obdobia zostavujete reporty (mesačné, štvrťročné atď.)?
  • Ako ďaleko dozadu sa zvyčajne pozeráte pri reportovaní? Za celý rok? Dva roky dozadu alebo viac?
  • Aké dôsledky by malo, keby ste nechali zmiznúť všetky údaje UA okrem jedného roka?

Ak si stále nie ste istí, kde začať, je dôležité, aby ste aspoň niečo zachránili. Keď začnete, uvedomíte si, ktoré údaje sú pre vašu doménu najcennejšie. Je ľahké zaseknúť sa vo fáze rozhodovania a podniknutie krokov môže často pomôcť objasniť veci. Ak by ste pri zachraňovaní dát z Universal Analytics predsalen potrebovali pomôcť, neváhajte nás kontaktovať, radi vám v BigWay pomôžeme.

Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram