UTM tagy

UTM parametre alebo UTM tagy sa v online marketingu používajú na sledovanie výkonnosti kampaní. V jednoduchosti povedané, je to časť url adresy, ktorá nám poskytne bližšie informácie o návštevnosti z jednotlivých zdrojov.

Čo sú UTM tagy?

Táto časť URL adresy bližšie špecifikuje zdroj, ktorý priniesol návštevnosť vášho webu. Keď návštevník klikne na preklik s URL adresou rozšírenú o UTM parametre, analytický nástroj dokáže tieto parametre previesť do ľahšie čitateľných segmentov, ktoré môžete filtrovať a následne analyzovať. Tieto parametre by mali byť súčasťou takmer každej online kampane.

Aké sú výhody používanie UTM parametrov?

  • sledujete, odkiaľ vaši návštevníci webu prichádzajú
  • správne priradenie kampaní ku kanálom
  • sledujte a vyhodnocujte interakciu s obsahom
  • sledujte a pochopte správanie užívateľov s vašou kampaňou
  • sledujte plnenie cieľov a filtrujte ich

Ak sa chcete dozvedieť viac, prečítajte si náš článok kde sme sa UTM tagom venovali podrobnejšie.

Späť na slovník
Prihláste sa na odber noviniek zo sveta marketingu, reklamy a technológií.
odber noviniek marketingZadaním svojej emailovej adresy súhlasíte so spracovaním osobných údajov
envelopephone-handsetcross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram