V silnom konkurenčnom prostredí je nutné odlíšiť sa a zaujať viac ako konkurencia. Musíte prísť s niečím novým či zaujímavým nie je vždy ľahká práca, ktorá potrápi aj skúseného marketéra.
Voľným prekladom by sme mohli definovať Guerillu marketing ako “partizánsky marketing”. Tento názov pochádza z vojenskej terminológie. Samotné slovo Guerilla znamená „partizán“ alebo „malá vojna“.
Podstatou Guerilla marketingu je marketingová stratégia, ktorá využíva nekonvenčné techniky a nástroje, no zároveň si zachováva nízke náklady. V jednoduchosti povedané je to veľa hudby za málo peňazí.
Guerilla marketing sa snaží vyvolať u potencionálneho zákazníka moment prekvapenia. Úspešná Guerilla kampaň by mala u ľudí vyvolať reakcie kedy budú o produkte rozprávať a proaktívne o ňom vyhľadávať informácie. V jednoduchosti by Guerilla marketing mal byť vtipný, nečakaný a zasiahnuť náhle, až šokujúco.