Dokument obsahujúci pravidlá správneho zobrazovania vizuálneho štýlu a identity firmy. Výsledkom je zjednotený dizajn značky, lepšie odlíšenie od konkurencie a vytváranie pozitívnych dojmov v mysliach spotrebiteľov.
Dizajn manuál je dokument poskytujúci informácie o správnom používaní a zobrazovaní prvkov firemnej identity / značky. Obsahuje usmernenia a pravidlá o využívaní vizuálnej komunikácie spoločnosti, dodržiavaním ktorých sa zabezpečí jednotná komunikácia pri prezentovaní. Dizajn manuál tiež pomáha chrániť značku pred zneužitím a nežiaducími odchýlkami pri zobrazovaní vizuálnej identity.
Dôležitou súčasťou dizajn manuálu je detailný popis farebnej škály, typografie značky či správnych rozmerov. Prínosná je aj príloha fotografií zobrazujúca reálnu vizuálnu komunikáciu v praxi. V prípade usmernení týkajúcich sa správneho používania loga a jeho grafických prvkov, disponuje firma zvyčajne samostatným dokumentom tzv. logo manuálom.