PPA (Pay Per Action) je obchodný model internetového marketingu. Inzerent platí za reklamu, keď návštevník vykoná určitú akciu. Môže sa jednať o samotný nákup produktu, prihlásenie sa k odberu newslettra alebo registrácia užívateľa.
PRÍKLAD: E-shop s knihami si stanoví mesačný rozpočet 100 €. Dohodnutou akciou bude nákup a cena za jej vykonanie (CPA - Cost Per Action / cena za akciu) sa určí na 1 €. Počas jedného mesiaca sa reklama zobrazí 5 000 užívateľom, z ktorých na ňu klikne 50. Z 50 návštevníkov si knihu zakúpia pätnásti. Inzerent, v našom prípade majiteľ e-shopu s knihami, zaplatí poskytovateľovi reklamného priestoru 15 € za návštevníkov, ktorí vykonali dohodnutú akciu. Mesačná cena za reklamu pre e-shop s knihami je 15 € a zvyšných 85 € bude slúžiť na nasledujúce mesiace.