Marketingová agentúra BigWay logo

Užitočné nástroje pre každého marketéra

V tomto článku sa spolu s vami pozrieme na niekoľko nástrojov, ktoré by ste mali v dnešnej dobe ako marketér určite používať, či už na získavanie dôležitých informácií o zákazníkoch, trhu či na zvýšenie efektívnosti vašej práce.

Nižšie nájdete zoznam marketingových nástrojov, ktoré by ste mali v dnešnej dobe určite využívať.

Google Trends

Tento nástroj vám umožní zobraziť najnovšie trendy, údaje a vizualizácie od spoločnosti Google a pomôcť vám zistiť aké kľúčové slová či témy sú vo vybranom období u ľudí najviac populárne/trendy. Jednoducho zadajte kľúčové slovo alebo tému, ktorá vás zaujíma a po potvrdení sa vám zobrazia výsledky v prehľadnom grafe. Tie si potom môžete filtrovať podľa lokality, obdobia za ktoré chcete výsledky zobraziť alebo aj podľa segmentu trhu.

Môžete si pridať ďalšie výrazy, do porovnania a v prehľadnom grafe uvidíte komparatívny vývoj. Ak sa chcete začať sústrediť na nový trh, skúmať konkurentov, zistiť sezónnosť produktu či služby, tak tento úžasný nástroj určite oceníte.

Marketingový nástroj Google Trends

Google Keyword Planner

Ďalší užitočný nástroj od spoločnosti Google, ktorý vám dá dôležité informácie o dopytoch na vybrané kľúčové slová cez vyhľadávače patriace pod Google. Môžete zadať jedno alebo viac kľúčových slov, vybrať krajinu a požadovaný jazyk a výsledky vám ukážu ako sú kľúčové slová vyhľadávané v danom období, ako na nich reaguje konkurencia a zistíte na ktoré výrazy sa oplatí sústrediť.

Porovnajte si či je konkurencia na vami vybrané výrazy vysoká alebo práve naopak, je tam priestor pre vás. Aká je navrhovaná cenová ponuka pre jednotlivé výrazy a aj na základe toho viete spraviť ďalšie dôležité rozhodnutia pri príprave kampaní, analýze trhu či správaniu zákazníkov. Skvelá funkcia, ktorú určite oceníte je, že môžete tieto údaje exportovať a následne ich vložiť do ďalších analytických nástrojov, prípadne priamo uložiť do reklamných skupín v Google Ads.

Marketingový nástroj Google Keywords Tool

Ahref

Jeden z najlepších SEO a SEM nástrojov na trhu v tomto zozname určite nemôže chýbať. Prečo tomu tak je? Pretože sa vďaka nemu môžete dozvedieť takmer všetko o vašej konkurencii. Zistíte odkiaľ získavajú návštevnosť svojich webov, na aké kľúčové slová sa sústreďujú, koľko spätných odkazov majú či aké iné weby na nich odkazujú. A to z ďaleka nie je všetko. Výbornou “fíčurkou” je aj možnosť nastavenia si upozornení pokiaľ sa webstránka začne zobrazovať na niektoré z kľúčových slov alebo sa o nej niekto na zmieni na internete. Tento nástroj určite stojí za preskúmanie, obsahuje toto v sebe ešte oveľa viac.

SEO a lepšie pozície vo vyhľadávaní - Marketingová agentúra

Facebook audience insight

Jeden z najlepších a zároveň najpodhodnocovanejších nástrojov, ktoré máte k dispozícii je práce Facebook audience insight. Ako vieme, Facebook má jeden z najlepšie cielených reklamných systémov, pretože o svojich užívateľoch zbiera neskutočne množstvá dát, ktoré neustále vyhodnocuje a aktualizuje. Tento nástroj je veľmi jednoduché používať, je zadarmo a hlavne, získate množstvo dôležitých informácií o svojich fanúšikoch. Získajte rýchly prehľad o demografických údajoch, záľubách a celkovej segmentácii vašich potenciálnych zákazníkov. Svoje vyfiltrované publikum nakoniec si môžete priamo uložiť a použiť pre reklamné skupiny. Určite dajte tomuto nástroju šancu pri svojej ďalšej kampani.

Cielenie Facebook kampaní od marketingovej agentúry

Google Analytics

Bez tohto nástroja ani na krok. Mal by byť to prvé čo implementujete na svoju webstránku či E-shop. Skvelý analytický nástroj vďaka ktorému máte k dispozícii nenahraditeľné informácie o vašich návštevníkov a to všetko navyše Zadarmo!

Ak máte tento nástroj nastavený správne, môžete zistiť odkiaľ vaši návštevníci na webstránku alebo E-shop prišli, z akej krajiny pochádzajú alebo aké zariadenie používajú. Zistite ktoré akvizičné aktivity sú pre vás prínosné a ktoré kampane naopak zastaviť. Môžete zistiť koľko času na vašom webe návštevníci strávia, aké podstránky ich zaujímajú a z ktorých naopak odchádzajú. Tieto údaje vám veľmi pomôžu pri efektívnom budovaní content marketingu a pri navrhovaní mediaplánu a komunikácie vašej značky. Google Analytics má množstvo ďalších veľmi užitočných funkcií a určite stojí za každodenné používanie.

Analýza návštevnosti web stránky Google Analytics

Hotjar

Hotjar patrí tiež do rodiny analytických nástrojov, je ideálny pri analýze a optimalizácii vášho UX/UI. Základom Hotjaru je vytváranie heatmap – „tepelné mapy“, ktoré vám ukazujú na aké časti stránky sa návštevník sústredil najviac, na ktoré segmenty klikal a ktoré ho zaujali najmenej. Pomocou Hotjaru si môžete vyhodnocovať svoje A/B testovanie a zapracovávať tak efektívnejšie prvky na váš web a zvyšovať tak svoje konverzné miery.

Hotjar ponúka aj možnosť nahrávania obrazoviek a tak vidíte nahrávku ako sa návštevník pohyboval a správal na vašej stránke a nie „len“ vyznačené body, na ktoré sa sústredil najviac. Všetky nahrávky sú samozrejme anonymizované aby sa neporušovali pravidlá GDPR. Aj vďaka tomuto nástroju získate dôležité informácie o návštevníkoch vášho webu.

Analytika a audit webovej stránky - Marketingová agentúra

Canva

Tento jednoduchý a krásny nástroj ocenia najmä social media manažéri a ľudia, ktorí nie sú veľmi zdatní v grafike, no potrebujú ju každý deň. Pomocou Canvy môžete ľahko vytvárať jednoduché grafiky na vaše sociálne site, ktoré budú vyzerať vždy profesionálne. Canva vám ponúka aj niekoľko pripravených šablón či vlastné rámčeky, nálepky alebo fonty. Rovnako si môžete vložiť aj svoje vlastné pozadia alebo fotky a zapracovať ich jednoduchým „Drag&Drop“ editorom do šablón najpoužívanejších rozmerov.

Aj Canva je vo svojej základnej verzii ZADARMO, čo bude určite mnohým stačiť. Môžete si však zaplatiť členstvo a získať možnosti editovania a nové materiály pre tvorbu vašej novej trend grafiky. Pokiaľ neovládate Photoshop či Ilustrátor a chcete mať svoje vizuály stále moderné, tak sa s Canvou určite spriatelíte.

Kreatívny obsah na sociálne siete - Marketingová agentúra
VOLAJTE. PÍŠTE. STRETNIME SA.
Marketingová agentúra s výsledkami BigWay

Marketingová agentúra s výsledkami

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram