Koniec Universal Analytics sa uskutoční už 1. júla 2024. Od tohto dátumu nebudete mať prístup k dátam a rozhraniam Universal Analytics, Google ich trvalo odstráni. Ak ste pracovali a vyhodnocovali svoje online aktivity v tomto nástroji máte poslednú možnosť exportovať svoje cenné historické údaje pre budúce použitie.
Pred konečným vypnutím služby Universal Analytics sa preto uistite, že ste exportovali všetky historické údaje, ktoré chcete zachovať a v budúcnosti sa k nimi chcete vrátiť.
Najjednoduchšia cesta sú screenshoty dát z Universal Analytics. Ak budete potrebovať iba niekoľko základných prehľadov je toto najrýchlejší a najmenej náročný spôsobom, ako zachovať svoje údaje.
Alternatívnou cestou je export dát do tabuliek Google priamo z rozhrania Analytics alebo prostredníctvom rozšírenia v tabuľkách Google.
Google Tabuľky môžete exportovať do Looker studia, kde si reporty prispôsobíte potrebám. Rozhranie looker studia sa dá prispôsobiť aj vzhľadu Universal Analytics. Tým, že dáta sa budú ťahať dynamicky z tabuľky, môže sa stať, že niekedy bude načítavanie dát trvať dlhšie. Avšak ak potrebujete sledovať väčší objem dát za rozdielne časové obdobia, je toto najlepšia voľba.
Taktiež dáta možno exportovať do cloudového úložiska. Táto cesta je technicky najnáročnejšia, pretože už hneď na začiatku treba mať splnenú niektorú z 2 vecí:
Musíme mať platenú verziu Analytics (360), aby sa dali dáta spárovať s cloudovým úložiskom BigQuery. Druhou cestou je zakúpenie dátového connectoru, ktorý sa platí na na mesačnej báze. Pomocou neho viete dostať dáta z UA rozhrania do BigQuery. Tieto nástroje sú finančne drahšie a využívajú ich najmä firmy s veľkým množstvom dát (takúto funkciu zabezpečuje napr. nástroj Supermetrics).
Úloha exportovania údajov z Universal Analytics pred vypršaním platnosti môže byť zdrvujúca, ale je lepšie niečo zachrániť, ako zostať paralyzovaný tým, že nepoznáte presný správny postup.
Podľa nášho názoru nemôžete urobiť chybu, ak svoje údaje UA exportujete do hárkov Google. Je to zadarmo, ide to ľahko a viete to urobiť aj sami.
Predsalen, aby ste sa mohli ľahšie rozhodnúť, čo exportovať, tu je niekoľko otázok, ktoré si môžete položiť:
Ak si stále nie ste istí, kde začať, je dôležité, aby ste aspoň niečo zachránili. Keď začnete, uvedomíte si, ktoré údaje sú pre vašu doménu najcennejšie. Je ľahké zaseknúť sa vo fáze rozhodovania a podniknutie krokov môže často pomôcť objasniť veci. Ak by ste pri zachraňovaní dát z Universal Analytics predsalen potrebovali pomôcť, neváhajte nás kontaktovať, radi vám v BigWay pomôžeme.
Prvý a najdôležitejší krok. Začnite aspoň mesiac - dva vopred, aby ste mali dostatok času na prípravu.
Optimalizovaný e-shop je základom dobrého pocitu vášho zákazníka z nákupu u vás. Kedy inokedy váš e-shop pocíti tak veľký nápor používateľov, ako počas Black Friday?
Väčšina ľudí nakupuje z mobilov. Ak váš web nie je responzívny a neprispôsobí sa mobilným zariadeniam na každej podstránke, používatelia ho opustia. Skontrolujte si či sú všetky podstatné prvky ľahko dostupné, klikateľné a v rámci obrazovky mobilných zariadení.
Optimálny čas načítania e-shopu by nemal presiahnuť 2 - 3 sekundy. Každá ďalšia sekunda načítania zvyšuje pravdepodobnosť, že zákazníci odídu. Na optimalizáciu rýchlosti e-shopu existuje niekoľko overených techník a postupov.
Pre úspešnú stratégiu na Black Friday sú alfou a omegou správne kľúčové slová. Prirpavte svoj obsah či bannery pre frázy, ako:
Zamerajte sa aj na UX - použiteľnosť a dizajn. Je váš e-shop intuitívny a usmerňuje používateľov počas celého nákupného procesu? Sú informácie o zľavách dostatočne viditeľné? Funguje zľavový kód, ktorý ste vytvorili špeciálne pre tohtoročný Black Friday? Pozrite sa na e-shop očami potenciálnych zákazníkov a skúste vyladiť všetky drobnosti, ktoré by ich mohli odradiť od dokončenia nákupu u vás.
Aj overenie tejto technickej súčasti vášho e-shopu vám pomôže vyhnúť sa tomu, že váš e-shop padne práve kvôli vysokej návštevnosti. A stáva sa to naozaj často. Nepodceňte to aby sa vaša snaha a peniaze, ktoré ste vložili do prípravy a komunikácie kampaní neprišli nazmar.
Informujte a komunikujte svojich potenciálnych zákazníkov o plánovaných zľavách na vašom e-shope. Konkurencia je v tento deň veľká. Nespoliehajte sa, že práve v tento deň masívnej reklamy z každej strany si možný zákazníci spomenú práve na vás. Zvýšte svoju viditeľnosť prostredníctvom sociálnych sietí, e-mailového marketingu, influencerov a všetkých dostupných komunikačných kanálov, ktoré máte k dispozícii.
Pripravte si pútavé CTA prvky (výzvy k akcii), atraktívnu grafiku, premyslite súťaže…
Hlavne buďte kreatívni.
Analyzujte ponuky konkurencie a včas pripravte svoju stratégiu. Zákazníkov chcete v tento deň získať, nie stratiť.
Nezanedbajte ju. Každý malý detail má vplyv na to, či sa zákazník rozhodne pre nákup a či sa na váš e-shop vráti. Overte si, či máte dostatočné množstvo produktov na sklade. Ako je tom váš zákaznícky support? Máte naplnené tímové kapacity? Vybavenie objednávky musí byť počas Black Friday rýchle a efektívne.
O poriadne faux pas sa môže postarať:
Tip pre vás: Pri príprave e-shopu na “deň D” vytvorte špeciálne landing pages práve pre Black Friday s jedinečnými URL adresami. Ak ste takéto stránky mali minulý rok a vymazali ste ich, skontrolujte, či na ne nevedú nejaké spätné odkazy. Ak áno, stačí ich presmerovať na aktuálne vstupné stránky, Po skončení výpredajov stránky skryte pre návštevníkov - určite ich nemažte. Využijete ich budúci rok 🙂
Potrebujete s tým pomôcť? Kontaktujte nás a my sa postaráme o to, aby ste na budúci rok nemuseli strácať čas s opätovným vytváraním landing pages.
Tento rok vychádza Black Friday na 24. novembra. V článku sme vám dali tipy a rady, ako svoj e-shop pripraviť na spomínané “nákupné šialenstvo”. Ak ho chcete udržať konkurencieschopný aj počas bežných dní, naše e-shopy vám ponúkajú výhody, o ktorých ste možno ani netušili.
Prečítajte si náš článok Ako vám naše E-shopy uľahčia prácu? Objednávky, faktúry, exporty dopravcom,....Dozviete sa, na čo si dávame pri tvorbe pozor a čo robíme aj pre uľahčenie práce správcom e-shopu.